- | <br>Тема 1. [[Література першої половини 20 ст.|Література першої половини 20 ст. Історико-соціальне тло доби: падіння імперій, світова економічна криза,поява тоталітарних режимів. Перша світова війна. Вплив філософських, наукових, соціологічних концепцій на формування світобачення людини. Розкол літератури на елітарну та масову.]]<br>Тема 2. [[Традиції реалізму 19 ст. та їх взаємодія з новими літературними течіями на поч.20 ст.|Традиції реалізму 19 ст. та їх взаємодія з новими літературними течіями на поч.20 ст. Імпресіоністичні, натуралістичні та неоромантичні тенденції у літературі цього періоду. Зближення лірики та прози, розквіт ліричної прози та віршів у прозі.]]<br>Тема 3. [[О. Купрін(1870-1938)- життєвий та творчий шлях. Купрін та Україна.|О. Купрін(1870-1938)- життєвий та творчий шлях. Купрін та Україна. Романтичне кохання-одна з провідних тем творчості письменника.]]<br>Тема 4 . [[„Гранатовий браслет”- гімн „сильному, як смерть коханню”. Життєва основа твору.|„Гранатовий браслет”- гімн „сильному, як смерть коханню”. Життєва основа твору. Протиставлення справжнього кохання банальним взаєминам між чоловіком та жінкою. Моральний та символічний смисл загибелі Желткова. Символіка гранатового браслету, роль біблійних цитат у творі.]]<br>Тема 5. Урок позакласного читання.І.Бунін „Темні алеї”<br>Тема 6. [[Модернізм як некласична модель культури. Новаторство модерністського мистецтва.|Модернізм як некласична модель культури. Новаторство модерністського мистецтва. Засновники європейської модерністської прози: М.Пруст,Ф.Кафка, Дж.Джойс. М.Пруст(1871-1920). „У пошуках утраченого часу” — „суб’єктивна епопея”20 ст., її складові та центральні проблеми (часу, міжлюдських взаємин, пошуку сенсу буття)]]<br>Тема 7. [[Джеймс ДЖОЙС (1882–1941). Життєвий і творчий шлях письменника.|Джеймс ДЖОЙС (1882–1941). Життєвий і творчий шлях письменника. Джойс — ірландський письменник-модерніст, його світоглядні й естетичні позиції. Харак¬терні риси поетики модерністських творів Джойса: “потік свідомості”, елемент пародійності й іронізму, яскраво виражена інтертекстуальність. Психологічне есе “Джакомо Джойс”, його автобіографічний характер.]]<br>Тема 8. [[Франц КАФКА (1883–1924). Життєвий і творчий шлях письменника.|Франц КÁФКА (1883–1924) “Перевтілення”. Життєвий і творчий шлях письменника. Кафка – австрійський письменник-модерніст. Характерні особливості індивідуального стилю (поєднання реальності і міфотворчості, підкреслено буденний, без емоцій опис фантастичних подій, відтворення трагізму буття “маленької людини”)]]<br>Тема 9. [[Перевтілення. Своєрідність світобачення і його художнього вираження в оповіданні Перевтілення.|“Перевтілення” Своєрідність світобачення і його художнього вираження в оповіданні “Перевтілення”. Зображення трагедії відчуження особистості в новелі. Грегор Замза і його родина. ]]<br>Тема 10. Внутрішні суперечності головного героя. Розкриття світового буття у творі. Особливості композиції, сенс центральної метафори. Особливості стилю Кафки, поєднання реальності і міфотворчості. <br>Тема 11. УРЗМ. Твір-роздум за новелою Кафки „Перевтілення”<br>Тема 12. [[Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.|Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.]]<br>Тема 13. [[ҐІЙОМ АПОЛЛІНЕР (1880–1918). Життєвий і творчий шлях письменника.|ҐІЙÓМ АПОЛЛІНÉР (1880–1918). Життєвий і творчий шлях письменника. Шлях французького поета Ґійóма Аполлінéра від неоромантизму до кубофутуризму. Реакція на символізм, звернення до реального, предметно-чуттєвого і його вираження “прямим словом”. Зміна позиції щодо життя, ствердження активно-творчого ставлення до нього. “Лорелея”, “Міст Мірабо”. Змалювання почуттів особистості в урбанізованому динамічному світі]]<br>Тема 14. [[Задум Каліграм. Осмислення трагедії Першої світової війни|Задум „Каліграм”. Осмислення трагедії Першої світової війни у поезії “Зарізана голубка й водограй”. Символіка образів]]<br>Тема 15. [[Райнер Марія РІЛЬКЕ (1875–1926). Життєвий і творчий шлях письменника.|Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). Життєвий і творчий шлях письменника. Рільке й Україна. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій в поезії австрійського поета Р.М.Рільке.]]<br>Тема 16. [[«Орфей, Еврідіка, Гермес», «Ось дерево звелось...»|“Орфей, Еврідіка, Гермес”, “Ось дерево звелось...” головні мотиви творчості: вираження традиції відчуження людини в дегуманізованому світі, ностальгія за втраченою єдністю людини зі світом, взаємозв’язок життя та смерті, трагічний розрив у взаєминах чоловіка та жінки, сутность й покликання мистецтва. Образ Орфея як персоніфікація сили мистецтва, що приборкує природу й одухотворює світ]]<br>Тема 17. Урок виразного читання напам’ять віршів Рільке<br>Тема 18. Контроль навчальних досягнень учнів. Література першої половини 20 ст.<br>Тема 19. [[«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії|“Срібна доба” російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії (символізм,¬ акмеїзм, футуризм). Трагічні долі митців «срібної доби».]]<br>Тема 20. [[Олександр БЛОК (1880–1921) Життєвий і творчий шлях письменника.|Олексáндр БЛОК (1880–1921) Життєвий і творчий шлях письменника. Своєрідність символізму в російській поезії. О.Блок – найвидатніший поет російського символізму. “Незнайома”- образ Незнайомої як втілення Вічної Жіночності]]<br>Тема 21. [[«Весно, весно, без меж і без краю...»- «ідеї двобою з життям» та «любові ворожнеч».|„Весно, весно, без меж і без краю...”- „ідеї двобою з життям” та „любові ворожнечі”. “Про доблесті, про подвиги, про славу”-мотиви втрати кохання й сенсу буття, трагічної самотності у вірші.]]<br> Тема 22. [[Анна АХМАТОВА (1889–1966). Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм.|Аннá АХМÁТОВА (1889–1966). Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм, його естетичні засади і поетика у її творчості. “Довкола жовтий вечір ліг”, “Дав мені юнь ти сутужную”. Аналіз поезії]]<br>Тема 23. [[Поема«Реквієм» - звернення до наболілих суспільних проблем.|Поема “Реквієм” - звернення до наболілих суспільних проблем. Створення в поемі узагальненого портрету народного страждання. Жанрово-стильова поліфонія поеми, біблійні символи.]]<br>Тема 24. [[Володимир МАЯКОВСЬКИЙ (1893–1930). Життєвий і творчий шлях письменника.|Володимир МАЯКÓВСЬКИЙ (1893–1930). Життєвий і творчий шлях письменника. Маяковський – лідер російського футуризму, його непересічна поетична обдарованість. Трагічна доля поета. „А ви змогли б?”, “Послухайте!”-рання лірика поета як зразок російського футуризму.]]<br>Тема 25. [[«Лілічко! Замість листа». Масштабність любовних почуттів ліричного героя.|“Лілічко! Замість листа”. Масштабність любовних почуттів ліричного героя. Новаторство поезії Маяковського: експресивна функція ритму й рими, ораторські прийоми інтонації, використання уособлень, розгорнутих метафор, гіпербол.]]<br>Тема 26. [[Борис Пастернак(1890-1960). Життєвий і творчий шлях письменника.|Борис Пастернак(1890-1960). Життєвий і творчий шлях письменника. „Цей лютий! Час для сліз і віршів!”, „Зимова ніч” Особливості пейзажної лірики: одухотвореність образів, передача настроїв потрясіння, захвату буттям]]<br>Тема 27. [[«Визначення поезії», «У всьому я хочу дійти самої суті». Ствердження спорідненості життя й творчості.|„Визначення поезії”, „У всьому я хочу дійти самої суті”. Ствердження спорідненості життя й творчості. Музичність і яскрава мальовничість пастернаківських поезій.]]<br>Тема 28. Урок позакласного читання.Поезії М.Гумільова, М.Цветаєвої<br>Тема 29. Урок виразного читання напам’ять віршів поетів „Срібного століття”<br>Тема 30. Контроль навчальних досягнень учнів.“Срібна доба” російської поезії .<br>Тема 31. [[Загальна характеристика літератури 1920-1940-х рр.|Загальна характеристика літератури 1920-1940-х рр. Історико-культурне тло періоду «між двома світовими війнами», провідні тенденції літератури цієї доби. Увиразнення досвіду особистості, духовно знівеченої Першої світовою війною, у творах письменників «літератури втраченої генерації» (Е.Хемінгуея, Е.М.Ремарка, Р.Олдінгтона). Розвиток антиутопії, його визначальні ознаки та найяскравіші представники (Є.Замятін, О.Хакслі, Дж.Орвелл, К.Чапек). Осмислення руйнівних сил суспільно-історичного життя доби тоталітаризму, пошук нових духовних орієнтирів та шляхів збереження цінності особистості у літературі 1920-40-х рр. (Т.Манн, М.Булгаков, Б.Брехт, А.Камю, Пауль Целан та ін.).]]<br>Тема 32. [[Томас МАНН (1875–1955). Життєвий і творчий шлях письменника.|Тóмас МАНН (1875–1955). Життєвий і творчий шлях письменника. Т.Манн – німецький письменник, який піднімав проблеми боротьби з тоталітаризмом.]]<br>Тема 33. [[«Маріо і чарівник» Напруженість передвоєнної ситуації в Європі і тривожний настрій новели.| “Маріо і чарівник” Напруженість передвоєнної ситуації в Європі і тривожний настрій новели. Зображення ситуації „маніпулювання натовпом”]]<br>Тема 34. [[Алегоричність і паралелізм у творі. Гіпнотична влада чарівника над натовпом|Алегоричність і паралелізм у творі (гіпнотична влада чарівника над натовпом і маніпуляції тоталітарними режимами свідомістю людей). Віра письменника в здатність особистості до збереження свого “я”. Бунт Маріо як провістя звільнення народів світу від загрози тоталітаризму.]]<br>Тема 35. [[Михайло БУЛГАКОВ (1891–1940).Життєвий і творчий шлях письменника.|Михáйло БУЛГÁКОВ (1891–1940). Життєвий і творчий шлях письменника. Булгаков і Київ. “Майстер і Маргарита” як вершина його творчості. “Магічний реалізм” роману (нерозривне поєднання реального та ірреального в творі: підкреслено буденні описи магічних, фантастичних вчинків Воланда та його почту, або літання Маргарити на швабрі)]]<br>Тема36. [[Проблематика твору: питання співвідношення добра й зла, морального вибору|Проблематика твору: питання співвідношення добра й зла, морального вибору, справедливості й відповідальності, взаємини особистості з владою, покликання мистецтва]]<br>Тема 37. [[УРЗМ.Урок- дослідження.Світ біблійної давнини в романі Булгакова.|УРЗМ. Урок- дослідження.Світ біблійної давнини в романі Булгакова. Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”)]]<br>Тема 38. Радянська сучасність й фантастичні „демоніади” в творі. Сатиричне змалювання Москви 30-х років, галерея радянських обивателів.<br>Тема 39. [[Ствердження цінності творчості і кохання та їхньої рятівної сили в долях Майстра і Маргарити.|Ствердження цінності творчості і кохання та їхньої рятівної сили в долях Майстра і Маргарити.]]<br>Тема 40. [[Образи Воланда та його почту. Іронія та гротеск у картинах зіткнення демонічних сил із московською дійсністю|Образи Воланда та його почту. Іронія та гротеск у картинах зіткнення демонічних сил із московською дійсністю]]<br>Тема 41. УРЗМ. Твір-роздум.<br>Тема 42. [[Бертольд Брехт(1898-1956) . Життєвий і творчий шлях драматурга.|Бертольд Брехт(1898-1956) . Життєвий і творчий шлях драматурга. Передумови й сутність брехтівської реформи драми, основні принципи „епічного театру”]]<br>Тема 43. [[«Матінка Кураж та її діти»-драма-пересторога напередодні Другої свтової війни|„Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.]]<br>Тема 44. [[Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни|Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни: сміливості(Ейліф), чесності (Швейцаркас), доброти (Катрін).Образ Кураж- пророча метафора майбутньої Німеччини. ”Ефект очуження”]]<br>Тема 45. [[Альбер KAMЮ (1913–1960).Життєвий і творчий шлях письменника.|Альбéр KAMЮ (1913–1960). Життєвий і творчий шлях письменника. Камю – французький письменник, лауреат Нобелівської премії. Його філософські й естетичні погляди(проблеми вибору позиції і відповідальності людини за цей вибір). Камю і екзистенціалізм.]]<br>Тема 46. [[«Чума» Художнє осмислення подій Другої світової війни у світлі екзистенціалістської філософії в романі.|„Чума” Художнє осмислення подій Другої світової війни у світлі екзистенціалістської філософії в романі. Алегоричне зображення французького Руху Опору та „дослідження” екзистенціалістської ситуації зіткнення людини з вселенським абсурдом як підтекст сюжету про боротьбу оранців з чумою.]]<br>Тема 47. [[Екзистенціалістська забарвленість проблем пізнання сенсу буття в «погранічній ситуації»|Екзистенціалістська забарвленість проблем пізнання сенсу буття в „погранічній ситуації”, бунту й свободи людини в світі, „де Бог помер”. Персоніфікація різних можливостей морального вибору в образах Ріє, Тарру, Грана, отця Панлю, Рамбера, Котара.]]<br>Тема 48. Символіка чуми.Особливості художнього часу й простору, образу автора та жанру „романа-хроніки”.<br>Тема 49. [[Генріх Белль (1917-1985). Особистий досвід участі в Другій світовій війні|Генріх Белль (1917-1985). Особистий досвід участі в Другій світовій війні та його вплив на творчість письменника. „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...” Осуд антигуманної сутності війни, розкриття її руйнівних наслідків для цивілізації та душі.]]<br>Тема 50. [[Мотив національної провини й відповідальності за розв’язання війни|Мотив національної провини й відповідальності за розв’язання війни. Головний герой як фізично й духовно скалічена нацистським режимом “маленька людина” без майбутнього , жертва антигуманної ідеалогії. Контраст шкільних ілюзій та воєнної дійсності. Функція обірваної цитати у творі.]]<br>Тема 51. [[Олександр Твардовський.(1910-1971) «Я був вбитий під Ржевом»|Олександр Твардовський.(1910-1971) «Я був вбитий під Ржевом», „Василь Тьоркін”. Змалювання трагічної правди війни.]]<br>Тема 52. [[Пауль Целан(Пауль Анчель) (1920-1970). Пауль Целан та Україна.|Пауль Целан(Пауль Анчель) (1920-1970). Пауль Целан та Україна. Пошуки нової поетичної мови для втілення досвіду Другої світової війни у творчості поета.”Фуга смерті”. Модерністське зображення трагедії Голокосту в поезії. Паралелізм як засіб викривання спотвореної фашизмом ідеї рівноцінності й багатства німецької та європейської культур.Особливості композиції, синтаксису й читання вірша.]]<br>Тема 53. УРЗМ. Роздум на тему „Ми маємо пам’ятати” (усно)<br>Тема 54. Контроль навчальних досягнень учнів. Проза й драматургія 30-х років. Друга свтова війна у дзеркалі літератури.<br>Тема 55. [[Світова література середини – другої половини XX ст.|Світова література середини – другої половини XX ст. Розвиток існуючих і виникнення нових літературних напрямів, течій і тенденцій.]]<br>Тема 56. [[Ернест Міллер ХЕМІНГУЕЙ (1899–1961). «Старий і море».|Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ (1899–1961). “Старий і море”. Життєвий і творчий шлях американського письменника, лауреата Нобелівської премії Хемінгуея, особливості його поетики й стилю. Хмінгуеївський „герой кодексу”-сильна самотня людина; її здатність постояти за себе, прагнення незалежності й свободи, цінування дружби й кохання. Новаторство прози Хемінгуея: лаконізм, відвертість сповіді від першлї особи, „принцип айсберга”.]]<br>Тема 57. [[«Старий і море» – повість-притча про людину. «Життєподібний» сюжет|“Старий і море” – повість-притча про людину. “Життєподібний” сюжет і філософсько-символічний зміст твору. Смисл фіналу повісті.]]<br>Тема 58. КАВАБÁТА Ясунáрі (1899–1972). “Тисяча журавлів”. Життєвий і творчий шлях письменника. Відомий письменник, лауреат Нобелівської премії Кавабата Ясунарі –“красою Японії народжений”. Відображення національної етики та естетики в романі. Гармонія людини і природи – одна з головних проблем твору. Вишукана простота стилю письменника.<br>Тема 59. „Література відлиги” в Росії (А.Вознесенський, Є.Євтушенко, Б.Окуджава). Розквіт латиноамериканської прози, „магічний реалізм”<br>Тема 60. [[Габріель Гарсіа МАРКЕС (нар. 1928).|Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (нар. 1928). Творчість Маркеса-одна з найяскравіших ілюстрацій “магічного реалізму” “Стариган з крилами”. Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси “магічного реалізму” в новелі “Стариган із крилами”. ]]<br>Тема 61. [[Проблематика_та_система_образів_твору._Алегоричний_сенс_зображення_людського_суспільства|Проблематика та система образів твору. Алегоричний сенс зображення людського суспільства, в якому немає місця ангелам. Сенс фіналу та назви оповідання.]]<br>Тема 62. Вплив філософії та літератури екзистенціалізму на західну драму 1950-1980-х рр. Художні відкриття «драми-параболи» (М.Фріш, Ф.Дюрренматт та ін.) та «театру абсурду» (Е.Йонеско, С.Беккет та ін.). Надзвичайна популярність “драми абсурду” (обумовлена не лише художніми чинниками, а й поширеним у світі настроєм скептичного ставлення до життя людства як чогось абсурдного)<br>Тема 63. Ежéн ЙОНÉСКО (1912–1988). <br>“Драма абсурду” у французькій літературі 2 пол. ХХ ст., її авангардистський характер. Йонеско як її талановитий представник. Життєвий і творчий шлях письменника.<br>Тема 64. “Носороги”. Гротесково-сатиричне зображення в “Носорогах” “омасовлення людей”, перетворення їх на “бедлам нелюдів”, що загрожує цивілізації й культурі. Образ Беранже і проблема відстоювання особистості, збереження людського в людині. Антитоталітарний підтекст п’єси.<br>Тема 65. Постмодернізм – одне з найвизначніших літературних явищ другої половини ХХ ст. Соціоісторичні, культурно-філософські та естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Основоположні принципи постмодерністської поетики; найяскравіші представники постмодерністської прози (У.Еко, Дж.Фаулз, Дж.Барт, Дж.Хеллер, І.Калвіно, П.Зюскінд, К.Рансмайр, М.Кундера, М.Павич та ін.). Постмодерністське мистецтво і мас-культура.<br>Тема 66. Й.Бродський (1940-1996). Лірика Бродського-зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини 20 ст. Постмодерністська мозаїчність художнього світу; настанова на одночасне відтворення буття, космосу, історії, природи, дрібних речей.<br>Тема 67. Схрещення елементів класичної та масової літератури в романі „Запахи” П.Зюскінда. Парфуми як гротескно-іронічна метафора мистецтва.<br>Тема 68. Образ митця Гренуя.Символічний сенс детективної інтриги.Проблеми співвідношення краси й зла, влада митця та мистецтва над натовпом. Багатство художніх описів.<br>Тема 69. Контроль навчальних досягнень учнів. Література другої половини 20 ст.<br>Тема 70. Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.<br><br><br>
| + | <br>Тема 1. [[Література першої половини 20 ст.|Література першої половини 20 ст. Історико-соціальне тло доби: падіння імперій, світова економічна криза,поява тоталітарних режимів. Перша світова війна. Вплив філософських, наукових, соціологічних концепцій на формування світобачення людини. Розкол літератури на елітарну та масову.]]<br>Тема 2. [[Традиції реалізму 19 ст. та їх взаємодія з новими літературними течіями на поч.20 ст.|Традиції реалізму 19 ст. та їх взаємодія з новими літературними течіями на поч.20 ст. Імпресіоністичні, натуралістичні та неоромантичні тенденції у літературі цього періоду. Зближення лірики та прози, розквіт ліричної прози та віршів у прозі.]]<br>Тема 3. [[О. Купрін(1870-1938)- життєвий та творчий шлях. Купрін та Україна.|О. Купрін(1870-1938)- життєвий та творчий шлях. Купрін та Україна. Романтичне кохання-одна з провідних тем творчості письменника.]]<br>Тема 4 . [[„Гранатовий браслет”- гімн „сильному, як смерть коханню”. Життєва основа твору.|„Гранатовий браслет”- гімн „сильному, як смерть коханню”. Життєва основа твору. Протиставлення справжнього кохання банальним взаєминам між чоловіком та жінкою. Моральний та символічний смисл загибелі Желткова. Символіка гранатового браслету, роль біблійних цитат у творі.]]<br>Тема 5. Урок позакласного читання.І.Бунін „Темні алеї”<br>Тема 6. [[Модернізм як некласична модель культури. Новаторство модерністського мистецтва.|Модернізм як некласична модель культури. Новаторство модерністського мистецтва. Засновники європейської модерністської прози: М.Пруст,Ф.Кафка, Дж.Джойс. М.Пруст(1871-1920). „У пошуках утраченого часу” — „суб’єктивна епопея”20 ст., її складові та центральні проблеми (часу, міжлюдських взаємин, пошуку сенсу буття)]]<br>Тема 7. [[Джеймс ДЖОЙС (1882–1941). Життєвий і творчий шлях письменника.|Джеймс ДЖОЙС (1882–1941). Життєвий і творчий шлях письменника. Джойс — ірландський письменник-модерніст, його світоглядні й естетичні позиції. Харак¬терні риси поетики модерністських творів Джойса: “потік свідомості”, елемент пародійності й іронізму, яскраво виражена інтертекстуальність. Психологічне есе “Джакомо Джойс”, його автобіографічний характер.]]<br>Тема 8. [[Франц КАФКА (1883–1924). Життєвий і творчий шлях письменника.|Франц КÁФКА (1883–1924) “Перевтілення”. Життєвий і творчий шлях письменника. Кафка – австрійський письменник-модерніст. Характерні особливості індивідуального стилю (поєднання реальності і міфотворчості, підкреслено буденний, без емоцій опис фантастичних подій, відтворення трагізму буття “маленької людини”)]]<br>Тема 9. [[Перевтілення. Своєрідність світобачення і його художнього вираження в оповіданні Перевтілення.|“Перевтілення” Своєрідність світобачення і його художнього вираження в оповіданні “Перевтілення”. Зображення трагедії відчуження особистості в новелі. Грегор Замза і його родина. ]]<br>Тема 10. Внутрішні суперечності головного героя. Розкриття світового буття у творі. Особливості композиції, сенс центральної метафори. Особливості стилю Кафки, поєднання реальності і міфотворчості. <br>Тема 11. УРЗМ. Твір-роздум за новелою Кафки „Перевтілення”<br>Тема 12. [[Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.|Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.]]<br>Тема 13. [[ҐІЙОМ АПОЛЛІНЕР (1880–1918). Життєвий і творчий шлях письменника.|ҐІЙÓМ АПОЛЛІНÉР (1880–1918). Життєвий і творчий шлях письменника. Шлях французького поета Ґійóма Аполлінéра від неоромантизму до кубофутуризму. Реакція на символізм, звернення до реального, предметно-чуттєвого і його вираження “прямим словом”. Зміна позиції щодо життя, ствердження активно-творчого ставлення до нього. “Лорелея”, “Міст Мірабо”. Змалювання почуттів особистості в урбанізованому динамічному світі]]<br>Тема 14. [[Задум Каліграм. Осмислення трагедії Першої світової війни|Задум „Каліграм”. Осмислення трагедії Першої світової війни у поезії “Зарізана голубка й водограй”. Символіка образів]]<br>Тема 15. [[Райнер Марія РІЛЬКЕ (1875–1926). Життєвий і творчий шлях письменника.|Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). Життєвий і творчий шлях письменника. Рільке й Україна. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій в поезії австрійського поета Р.М.Рільке.]]<br>Тема 16. [[«Орфей, Еврідіка, Гермес», «Ось дерево звелось...»|“Орфей, Еврідіка, Гермес”, “Ось дерево звелось...” головні мотиви творчості: вираження традиції відчуження людини в дегуманізованому світі, ностальгія за втраченою єдністю людини зі світом, взаємозв’язок життя та смерті, трагічний розрив у взаєминах чоловіка та жінки, сутность й покликання мистецтва. Образ Орфея як персоніфікація сили мистецтва, що приборкує природу й одухотворює світ]]<br>Тема 17. Урок виразного читання напам’ять віршів Рільке<br>Тема 18. Контроль навчальних досягнень учнів. Література першої половини 20 ст.<br>Тема 19. [[«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії|“Срібна доба” російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії (символізм,¬ акмеїзм, футуризм). Трагічні долі митців «срібної доби».]]<br>Тема 20. [[Олександр БЛОК (1880–1921) Життєвий і творчий шлях письменника.|Олексáндр БЛОК (1880–1921) Життєвий і творчий шлях письменника. Своєрідність символізму в російській поезії. О.Блок – найвидатніший поет російського символізму. “Незнайома”- образ Незнайомої як втілення Вічної Жіночності]]<br>Тема 21. [[«Весно, весно, без меж і без краю...»- «ідеї двобою з життям» та «любові ворожнеч».|„Весно, весно, без меж і без краю...”- „ідеї двобою з життям” та „любові ворожнечі”. “Про доблесті, про подвиги, про славу”-мотиви втрати кохання й сенсу буття, трагічної самотності у вірші.]]<br> Тема 22. [[Анна АХМАТОВА (1889–1966). Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм.|Аннá АХМÁТОВА (1889–1966). Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм, його естетичні засади і поетика у її творчості. “Довкола жовтий вечір ліг”, “Дав мені юнь ти сутужную”. Аналіз поезії]]<br>Тема 23. [[Поема«Реквієм» - звернення до наболілих суспільних проблем.|Поема “Реквієм” - звернення до наболілих суспільних проблем. Створення в поемі узагальненого портрету народного страждання. Жанрово-стильова поліфонія поеми, біблійні символи.]]<br>Тема 24. [[Володимир МАЯКОВСЬКИЙ (1893–1930). Життєвий і творчий шлях письменника.|Володимир МАЯКÓВСЬКИЙ (1893–1930). Життєвий і творчий шлях письменника. Маяковський – лідер російського футуризму, його непересічна поетична обдарованість. Трагічна доля поета. „А ви змогли б?”, “Послухайте!”-рання лірика поета як зразок російського футуризму.]]<br>Тема 25. [[«Лілічко! Замість листа». Масштабність любовних почуттів ліричного героя.|“Лілічко! Замість листа”. Масштабність любовних почуттів ліричного героя. Новаторство поезії Маяковського: експресивна функція ритму й рими, ораторські прийоми інтонації, використання уособлень, розгорнутих метафор, гіпербол.]]<br>Тема 26. [[Борис Пастернак(1890-1960). Життєвий і творчий шлях письменника.|Борис Пастернак(1890-1960). Життєвий і творчий шлях письменника. „Цей лютий! Час для сліз і віршів!”, „Зимова ніч” Особливості пейзажної лірики: одухотвореність образів, передача настроїв потрясіння, захвату буттям]]<br>Тема 27. [[«Визначення поезії», «У всьому я хочу дійти самої суті». Ствердження спорідненості життя й творчості.|„Визначення поезії”, „У всьому я хочу дійти самої суті”. Ствердження спорідненості життя й творчості. Музичність і яскрава мальовничість пастернаківських поезій.]]<br>Тема 28. Урок позакласного читання.Поезії М.Гумільова, М.Цветаєвої<br>Тема 29. Урок виразного читання напам’ять віршів поетів „Срібного століття”<br>Тема 30. Контроль навчальних досягнень учнів.“Срібна доба” російської поезії .<br>Тема 31. [[Загальна характеристика літератури 1920-1940-х рр.|Загальна характеристика літератури 1920-1940-х рр. Історико-культурне тло періоду «між двома світовими війнами», провідні тенденції літератури цієї доби. Увиразнення досвіду особистості, духовно знівеченої Першої світовою війною, у творах письменників «літератури втраченої генерації» (Е.Хемінгуея, Е.М.Ремарка, Р.Олдінгтона). Розвиток антиутопії, його визначальні ознаки та найяскравіші представники (Є.Замятін, О.Хакслі, Дж.Орвелл, К.Чапек). Осмислення руйнівних сил суспільно-історичного життя доби тоталітаризму, пошук нових духовних орієнтирів та шляхів збереження цінності особистості у літературі 1920-40-х рр. (Т.Манн, М.Булгаков, Б.Брехт, А.Камю, Пауль Целан та ін.).]]<br>Тема 32. [[Томас МАНН (1875–1955). Життєвий і творчий шлях письменника.|Тóмас МАНН (1875–1955). Життєвий і творчий шлях письменника. Т.Манн – німецький письменник, який піднімав проблеми боротьби з тоталітаризмом.]]<br>Тема 33. [[«Маріо і чарівник» Напруженість передвоєнної ситуації в Європі і тривожний настрій новели.| “Маріо і чарівник” Напруженість передвоєнної ситуації в Європі і тривожний настрій новели. Зображення ситуації „маніпулювання натовпом”]]<br>Тема 34. [[Алегоричність і паралелізм у творі. Гіпнотична влада чарівника над натовпом|Алегоричність і паралелізм у творі (гіпнотична влада чарівника над натовпом і маніпуляції тоталітарними режимами свідомістю людей). Віра письменника в здатність особистості до збереження свого “я”. Бунт Маріо як провістя звільнення народів світу від загрози тоталітаризму.]]<br>Тема 35. [[Михайло БУЛГАКОВ (1891–1940).Життєвий і творчий шлях письменника.|Михáйло БУЛГÁКОВ (1891–1940). Життєвий і творчий шлях письменника. Булгаков і Київ. “Майстер і Маргарита” як вершина його творчості. “Магічний реалізм” роману (нерозривне поєднання реального та ірреального в творі: підкреслено буденні описи магічних, фантастичних вчинків Воланда та його почту, або літання Маргарити на швабрі)]]<br>Тема36. [[Проблематика твору: питання співвідношення добра й зла, морального вибору|Проблематика твору: питання співвідношення добра й зла, морального вибору, справедливості й відповідальності, взаємини особистості з владою, покликання мистецтва]]<br>Тема 37. [[УРЗМ.Урок- дослідження.Світ біблійної давнини в романі Булгакова.|УРЗМ. Урок- дослідження.Світ біблійної давнини в романі Булгакова. Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”)]]<br>Тема 38. Радянська сучасність й фантастичні „демоніади” в творі. Сатиричне змалювання Москви 30-х років, галерея радянських обивателів.<br>Тема 39. [[Ствердження цінності творчості і кохання та їхньої рятівної сили в долях Майстра і Маргарити.|Ствердження цінності творчості і кохання та їхньої рятівної сили в долях Майстра і Маргарити.]]<br>Тема 40. [[Образи Воланда та його почту. Іронія та гротеск у картинах зіткнення демонічних сил із московською дійсністю|Образи Воланда та його почту. Іронія та гротеск у картинах зіткнення демонічних сил із московською дійсністю]]<br>Тема 41. УРЗМ. Твір-роздум.<br>Тема 42. [[Бертольд Брехт(1898-1956) . Життєвий і творчий шлях драматурга.|Бертольд Брехт(1898-1956) . Життєвий і творчий шлях драматурга. Передумови й сутність брехтівської реформи драми, основні принципи „епічного театру”]]<br>Тема 43. [[«Матінка Кураж та її діти»-драма-пересторога напередодні Другої свтової війни|„Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.]]<br>Тема 44. [[Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни|Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни: сміливості(Ейліф), чесності (Швейцаркас), доброти (Катрін).Образ Кураж- пророча метафора майбутньої Німеччини. ”Ефект очуження”]]<br>Тема 45. [[Альбер KAMЮ (1913–1960).Життєвий і творчий шлях письменника.|Альбéр KAMЮ (1913–1960). Життєвий і творчий шлях письменника. Камю – французький письменник, лауреат Нобелівської премії. Його філософські й естетичні погляди(проблеми вибору позиції і відповідальності людини за цей вибір). Камю і екзистенціалізм.]]<br>Тема 46. [[«Чума» Художнє осмислення подій Другої світової війни у світлі екзистенціалістської філософії в романі.|„Чума” Художнє осмислення подій Другої світової війни у світлі екзистенціалістської філософії в романі. Алегоричне зображення французького Руху Опору та „дослідження” екзистенціалістської ситуації зіткнення людини з вселенським абсурдом як підтекст сюжету про боротьбу оранців з чумою.]]<br>Тема 47. [[Екзистенціалістська забарвленість проблем пізнання сенсу буття в «погранічній ситуації»|Екзистенціалістська забарвленість проблем пізнання сенсу буття в „погранічній ситуації”, бунту й свободи людини в світі, „де Бог помер”. Персоніфікація різних можливостей морального вибору в образах Ріє, Тарру, Грана, отця Панлю, Рамбера, Котара.]]<br>Тема 48. Символіка чуми.Особливості художнього часу й простору, образу автора та жанру „романа-хроніки”.<br>Тема 49. [[Генріх Белль (1917-1985). Особистий досвід участі в Другій світовій війні|Генріх Белль (1917-1985). Особистий досвід участі в Другій світовій війні та його вплив на творчість письменника. „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...” Осуд антигуманної сутності війни, розкриття її руйнівних наслідків для цивілізації та душі.]]<br>Тема 50. [[Мотив національної провини й відповідальності за розв’язання війни|Мотив національної провини й відповідальності за розв’язання війни. Головний герой як фізично й духовно скалічена нацистським режимом “маленька людина” без майбутнього , жертва антигуманної ідеалогії. Контраст шкільних ілюзій та воєнної дійсності. Функція обірваної цитати у творі.]]<br>Тема 51. [[Олександр Твардовський.(1910-1971) «Я був вбитий під Ржевом»|Олександр Твардовський.(1910-1971) «Я був вбитий під Ржевом», „Василь Тьоркін”. Змалювання трагічної правди війни.]]<br>Тема 52. [[Пауль Целан(Пауль Анчель) (1920-1970). Пауль Целан та Україна.|Пауль Целан(Пауль Анчель) (1920-1970). Пауль Целан та Україна. Пошуки нової поетичної мови для втілення досвіду Другої світової війни у творчості поета.”Фуга смерті”. Модерністське зображення трагедії Голокосту в поезії. Паралелізм як засіб викривання спотвореної фашизмом ідеї рівноцінності й багатства німецької та європейської культур.Особливості композиції, синтаксису й читання вірша.]]<br>Тема 53. УРЗМ. Роздум на тему „Ми маємо пам’ятати” (усно)<br>Тема 54. Контроль навчальних досягнень учнів. Проза й драматургія 30-х років. Друга свтова війна у дзеркалі літератури.<br>Тема 55. [[Світова література середини – другої половини XX ст.|Світова література середини – другої половини XX ст. Розвиток існуючих і виникнення нових літературних напрямів, течій і тенденцій.]]<br>Тема 56. [[Ернест Міллер ХЕМІНГУЕЙ (1899–1961). «Старий і море».|Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ (1899–1961). “Старий і море”. Життєвий і творчий шлях американського письменника, лауреата Нобелівської премії Хемінгуея, особливості його поетики й стилю. Хмінгуеївський „герой кодексу”-сильна самотня людина; її здатність постояти за себе, прагнення незалежності й свободи, цінування дружби й кохання. Новаторство прози Хемінгуея: лаконізм, відвертість сповіді від першлї особи, „принцип айсберга”.]]<br>Тема 57. [[«Старий і море» – повість-притча про людину. «Життєподібний» сюжет|“Старий і море” – повість-притча про людину. “Життєподібний” сюжет і філософсько-символічний зміст твору. Смисл фіналу повісті.]]<br>Тема 58. КАВАБÁТА Ясунáрі (1899–1972). “Тисяча журавлів”. Життєвий і творчий шлях письменника. Відомий письменник, лауреат Нобелівської премії Кавабата Ясунарі –“красою Японії народжений”. Відображення національної етики та естетики в романі. Гармонія людини і природи – одна з головних проблем твору. Вишукана простота стилю письменника.<br>Тема 59. „Література відлиги” в Росії (А.Вознесенський, Є.Євтушенко, Б.Окуджава). Розквіт латиноамериканської прози, „магічний реалізм”<br>Тема 60. [[Габріель Гарсіа МАРКЕС (нар. 1928).|Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (нар. 1928). Творчість Маркеса-одна з найяскравіших ілюстрацій “магічного реалізму” “Стариган з крилами”. Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси “магічного реалізму” в новелі “Стариган із крилами”. ]]<br>Тема 61. [[Проблематика та система образів твору. Алегоричний сенс зображення людського суспільства|Проблематика та система образів твору. Алегоричний сенс зображення людського суспільства, в якому немає місця ангелам. Сенс фіналу та назви оповідання.]]<br>Тема 62. [[Вплив_філософії_та_літератури_екзистенціалізму_на_західну_драму_1950-1980-х_рр.|Вплив філософії та літератури екзистенціалізму на західну драму 1950-1980-х рр. Художні відкриття «драми-параболи» (М.Фріш, Ф.Дюрренматт та ін.) та «театру абсурду» (Е.Йонеско, С.Беккет та ін.). Надзвичайна популярність “драми абсурду” (обумовлена не лише художніми чинниками, а й поширеним у світі настроєм скептичного ставлення до життя людства як чогось абсурдного)]]<br>Тема 63. Ежéн ЙОНÉСКО (1912–1988). <br>“Драма абсурду” у французькій літературі 2 пол. ХХ ст., її авангардистський характер. Йонеско як її талановитий представник. Життєвий і творчий шлях письменника.<br>Тема 64. “Носороги”. Гротесково-сатиричне зображення в “Носорогах” “омасовлення людей”, перетворення їх на “бедлам нелюдів”, що загрожує цивілізації й культурі. Образ Беранже і проблема відстоювання особистості, збереження людського в людині. Антитоталітарний підтекст п’єси.<br>Тема 65. Постмодернізм – одне з найвизначніших літературних явищ другої половини ХХ ст. Соціоісторичні, культурно-філософські та естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Основоположні принципи постмодерністської поетики; найяскравіші представники постмодерністської прози (У.Еко, Дж.Фаулз, Дж.Барт, Дж.Хеллер, І.Калвіно, П.Зюскінд, К.Рансмайр, М.Кундера, М.Павич та ін.). Постмодерністське мистецтво і мас-культура.<br>Тема 66. Й.Бродський (1940-1996). Лірика Бродського-зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини 20 ст. Постмодерністська мозаїчність художнього світу; настанова на одночасне відтворення буття, космосу, історії, природи, дрібних речей.<br>Тема 67. Схрещення елементів класичної та масової літератури в романі „Запахи” П.Зюскінда. Парфуми як гротескно-іронічна метафора мистецтва.<br>Тема 68. Образ митця Гренуя.Символічний сенс детективної інтриги.Проблеми співвідношення краси й зла, влада митця та мистецтва над натовпом. Багатство художніх описів.<br>Тема 69. Контроль навчальних досягнень учнів. Література другої половини 20 ст.<br>Тема 70. Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.<br><br><br> |