|
|
Строка 15: |
Строка 15: |
| Тема 40. [[Волт ВÍТМЕН (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор|Волт ВÍТМЕН (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями. Історія створення збірки “Листя трави»]]<br> Тема 41. [[Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру)|Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір поета.Аналіз лірики поета]] | | Тема 40. [[Волт ВÍТМЕН (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор|Волт ВÍТМЕН (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями. Історія створення збірки “Листя трави»]]<br> Тема 41. [[Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру)|Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір поета.Аналіз лірики поета]] |
| | | |
- | Тема 42. [[Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях письменника|Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки]]<br>Тема 43. [[Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос»|Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос». Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”)]]<br>Тема 44. Контроль навчальних досягнень учнів. Поезія середини 19 ст.<br>Тема 45. [[Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс. Символізм як літературний напрям|Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс. Символізм як літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів]]<br>Тема 46. [[Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). “Поетичне мистецтво” — віршований маніфест символізму|Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). .“Поетичне мистецтво” — віршований маніфест символізму. Заперечення в творі раціонально-реалістичного художнього мислення, ствердження принципу спонтанной уяви]]<br>Тема 47. [["Забуті_арієти",_„Осіння_пісня”,“Так_тихо_серце_плаче...”_Музичність_—_важлива_ознака_віршів_Верлена| "Забуті арієти", „Осіння пісня”,“Так тихо серце плаче...” Музичність — важлива ознака віршів Верлена. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови]]<br>Тема 48. [[Артюр РЕМБÓ (1854–1891). Своєрідність творчого розвитку поета .”Моя циганерія”“Відчуття”, “Голосівки”|Артюр РЕМБÓ (1854–1891). Своєрідність творчого розвитку поета .”Моя циганерія”<br>“Відчуття”, “Голосівки” — яскравий зразок символістського пошуку „відповідностей” між різними началами життя. Багатство асоціацій при створенні панорами Всесвіту]]<br>Тема 49. [[“П’яний корабель” — настрій захопленості вільною волей, насолоди життям анархічного бунту проти усталеної буржуазної дійсності|“П’яний корабель” — настрій захопленості вільною волей, насолоди життям анархічного бунту проти усталеної буржуазної дійсності-емоційне підгрунтя поезій Рембо. Змалювання духовних поривань ліричного героя-відщепенця й мандрівника; прагнення осягнути універсальне буття світу]]<br>Тема 50. УРЗМ.Аналіз поетичного твору (П.Верлен.А.Рембо)<br>Тема 51. Контроль навчальних досягнень учнів. Поезія на межі 19-20 ст.<br>Тема 52. Оновлення європейського роману. Зображення зовнішнього світу крізь призму свідомості з її потрясіннями, імпульсивними реакціями на події та пригодами в романі „Голод” К.Гамсуна. Новаторське висвітлення теми кохання, перебування „природної людини” в лоні природи;неоромантичні та імпресіоністичні тенденції в романі „Пан”К.Гамсуна<br>Тема 53. [[Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд — письменник англійського раннього модернізму|Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд — письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю]]<br>Тема 54. «Портрет Доріана Грея» — пам’ятка декадентської доби.<br>Тема 55. “Портрет Доріана Грея” як інтелектуальний роман. Головні філософсько-естетичні та моральні проблеми твору: співвідношення краси й моралі, чи може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість.<br>Тема 56. Втілення різних аспектів естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла Голуорда.<br>Тема 57. Символічні значення портрету.Елементи імпресіоністської техніки. Вальдівські парадокси.<br>Тема 58. Основні тенденції розвину драматургії XIX ст. “Нова драматургія” та її засадничі принципи. | + | Тема 42. [[Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях письменника|Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки]]<br>Тема 43. [[Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос»|Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос». Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”)]]<br>Тема 44. Контроль навчальних досягнень учнів. Поезія середини 19 ст.<br>Тема 45. [[Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс. Символізм як літературний напрям|Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс. Символізм як літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів]]<br>Тема 46. [[Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). “Поетичне мистецтво” — віршований маніфест символізму|Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). .“Поетичне мистецтво” — віршований маніфест символізму. Заперечення в творі раціонально-реалістичного художнього мислення, ствердження принципу спонтанной уяви]]<br>Тема 47. [[ "Забуті арієти", „Осіння пісня”,“Так тихо серце плаче...” Музичність — важлива ознака віршів Верлена. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови]]<br>Тема 48. [[Артюр РЕМБÓ (1854–1891). Своєрідність творчого розвитку поета .”Моя циганерія”“Відчуття”, “Голосівки”|Артюр РЕМБÓ (1854–1891). Своєрідність творчого розвитку поета .”Моя циганерія”<br>“Відчуття”, “Голосівки” — яскравий зразок символістського пошуку „відповідностей” між різними началами життя. Багатство асоціацій при створенні панорами Всесвіту]]<br>Тема 49. [[“П’яний корабель” — настрій захопленості вільною волей, насолоди життям анархічного бунту проти усталеної буржуазної дійсності|“П’яний корабель” — настрій захопленості вільною волей, насолоди життям анархічного бунту проти усталеної буржуазної дійсності-емоційне підгрунтя поезій Рембо. Змалювання духовних поривань ліричного героя-відщепенця й мандрівника; прагнення осягнути універсальне буття світу]]<br>Тема 50. УРЗМ.Аналіз поетичного твору (П.Верлен.А.Рембо)<br>Тема 51. Контроль навчальних досягнень учнів. Поезія на межі 19-20 ст.<br>Тема 52. Оновлення європейського роману. Зображення зовнішнього світу крізь призму свідомості з її потрясіннями, імпульсивними реакціями на події та пригодами в романі „Голод” К.Гамсуна. Новаторське висвітлення теми кохання, перебування „природної людини” в лоні природи;неоромантичні та імпресіоністичні тенденції в романі „Пан”К.Гамсуна<br>Тема 53. [[Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд — письменник англійського раннього модернізму|Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд — письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю]]<br>Тема 54. [[«Портрет_Доріана_Грея»_—_пам’ятка_декадентської_доби|«Портрет Доріана Грея» — пам’ятка декадентської доби]]<br>Тема 55. “Портрет Доріана Грея” як інтелектуальний роман. Головні філософсько-естетичні та моральні проблеми твору: співвідношення краси й моралі, чи може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість<br>Тема 56. [[Втілення_різних_аспектів_естетизму_в_образах_Доріана_Грея,_лорда_Генрі_та_Безіла_Голуорда|Втілення різних аспектів естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла Голуорда]]<br>Тема 57. Символічні значення портрету.Елементи імпресіоністської техніки. Вальдівські парадокси.<br>Тема 58. Основні тенденції розвину драматургії XIX ст. “Нова драматургія” та її засадничі принципи. |
| | | |
| [[Тема 10. Генрік Ібсен (1828—1906). Ляльковий дім|Тема 59. Гéнрік ÍБСЕН (1828–1906). Життєвий і творчий шлях письменника. Генрік Ібсен – норвезький письменник, зачинатель європейської “нової драматургії”.<br> Тема 60. “Ляльковий дім” як соціально-психологічна дра¬ма. Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі.<br> Тема 61. Показ шляху становлення особистості в долі Нори.Проблема морального максималізму в драмі. Аналітична композиція п’єси. Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена у розвиткові нової європейської драматургії (“ібсенізм”).]] | | [[Тема 10. Генрік Ібсен (1828—1906). Ляльковий дім|Тема 59. Гéнрік ÍБСЕН (1828–1906). Життєвий і творчий шлях письменника. Генрік Ібсен – норвезький письменник, зачинатель європейської “нової драматургії”.<br> Тема 60. “Ляльковий дім” як соціально-психологічна дра¬ма. Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі.<br> Тема 61. Показ шляху становлення особистості в долі Нори.Проблема морального максималізму в драмі. Аналітична композиція п’єси. Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена у розвиткові нової європейської драматургії (“ібсенізм”).]] |
Версия 13:15, 18 ноября 2009
Планування уроків Зарубіжна література 10 клас
Тема 1. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., стильове розмаїття літератури. Тема 2. Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної прози: Стендаль, О.Бальзак, Г.Флобер, Ч.Діккенс, Генрі Джеймс, Ф.Достоєвський, Л.Толстой, А.Чехов та ін. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст. Тема 3. Стендаль (1783-1842). Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму й реалізму в його творчості Тема 4. Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації Тема 5. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману Тема 6. Внутрішня драма героя як наслідок конфлікту з суспільством Тема 7. Cвоєрідність втілення теми кохання у романі. Жіночі образи роману Тема 8. Психологізм творчості Стендаля. Композиція твору й символіка його назви Тема 9. УРЗМ.Творча робота (усно). Внесення таких змін у зміст твору, аби літературний герой став щасливим
Тема 10. Онорé де БАЛЬЗÁК (1799–1850). “Гобсéк”. Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак і Україна. Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману. Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура” Тема 11. Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей Тема 12. Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека. Описи „матеріального світу” Тема 13. УРЗМ.Твір-роздум на тему „Уособлення влади золота в образі лихваря Гобсека” Тема 14. Контроль навчальних досягнень учнів.Французька соціально-психологічна проза 19 ст. Тема 15. Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин ро¬сійської і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах Тема 16. Роман «Злочин і кара» як втілення нового, поліфонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору
Тема 17. Суперечливість „теорії Раскольникова” Тема 18. Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини» Тема 19. Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини. Система образів роману, значення і символіка його назви.”Сильна особистість” та „маленька людина” Тема 20. Ствердження християнських цінностей у творі. Поліфонізм роману
Тема 21. Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника Тема 22. „Війна і мир” - історичний і психологічний роман-епопея Тема 23. Основні плани твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, авторсько-філософський Тема 24. Засоби змалювання „діалектики душі”.Втілення різних шляхів пошуків сенсу буття в долі Андрія Болконського Тема 25. Засоби змалювання „діалектики душі”.Втілення різних шляхів пошуків сенсу буття в долі П’єра Безухова Тема 26. Уособлення ідеалу природної краси в образі Наташі Ростової та духоввного аристократизму в образі Марії Болконської Тема 27. Філософські роздуми автора про історію, особистість і народ у романі. Символіка пейзажів
Тема 28. Антóн ЧÉХОВ (1860–1904). Життєвий і творчий шлях письменника Тема 29. Художні особливості оповідань Чехова:роль символічної деталі, психологічного підтексту,відкритого фіналу.”Людина у футлярі”. Зображення трагізму „дрібниць життя” в оповіданнях Чехова Тема 30. „Дама з собачкою”.Викриття штучності дюдських почуттів, проявів бездуховності й вульгарності Тема 31. „Скрипка Ротшильда”.Змалювання психологічно складних прагнень героїв до духовного самовиявлення Тема 32. Контроль навчальних досягнень учнів. Російська соціально-психологічна проза 19 ст. Тема 33. Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Від романтизму до символізму.
Тема 34. Федір Тютчев (1803-1873)-пізній романтик.”Silentium”, ”Іще горить в душі бажання”. Аналіз поезій Тема 35. Змалювання трагізму людського існування на тлі універсального природного життя.Трагічна забарвленість теми кохання Тема 36. Афанасій Фет (1820-1892)- представник „чистого мистецтва” в російській поезії. „Я прийшов до тебе, мила..”, „Шепіт..ніжний звук зітхання” Тема 37. Естетично натхненне переживання, злиття людини зі світом природи, замріяність і схвильованість-характерні риси ліричного героя. Музичність поезії і витонченість пейзажних картин у творах Фета Тема 38. Урок виразного читання поезій А.Фета та Ф.Тютчева Тема 39. Урок позакласного читання.Поетичний салон (вірші російських поетів про природу та кохання)
Тема 40. Волт ВÍТМЕН (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями. Історія створення збірки “Листя трави» Тема 41. Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір поета.Аналіз лірики поета
Тема 42. Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки Тема 43. Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос». Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”) Тема 44. Контроль навчальних досягнень учнів. Поезія середини 19 ст. Тема 45. Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс. Символізм як літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів Тема 46. Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). .“Поетичне мистецтво” — віршований маніфест символізму. Заперечення в творі раціонально-реалістичного художнього мислення, ствердження принципу спонтанной уяви Тема 47. [[ "Забуті арієти", „Осіння пісня”,“Так тихо серце плаче...” Музичність — важлива ознака віршів Верлена. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови]] Тема 48. Артюр РЕМБÓ (1854–1891). Своєрідність творчого розвитку поета .”Моя циганерія” “Відчуття”, “Голосівки” — яскравий зразок символістського пошуку „відповідностей” між різними началами життя. Багатство асоціацій при створенні панорами Всесвіту Тема 49. “П’яний корабель” — настрій захопленості вільною волей, насолоди життям анархічного бунту проти усталеної буржуазної дійсності-емоційне підгрунтя поезій Рембо. Змалювання духовних поривань ліричного героя-відщепенця й мандрівника; прагнення осягнути універсальне буття світу Тема 50. УРЗМ.Аналіз поетичного твору (П.Верлен.А.Рембо) Тема 51. Контроль навчальних досягнень учнів. Поезія на межі 19-20 ст. Тема 52. Оновлення європейського роману. Зображення зовнішнього світу крізь призму свідомості з її потрясіннями, імпульсивними реакціями на події та пригодами в романі „Голод” К.Гамсуна. Новаторське висвітлення теми кохання, перебування „природної людини” в лоні природи;неоромантичні та імпресіоністичні тенденції в романі „Пан”К.Гамсуна Тема 53. Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд — письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю Тема 54. «Портрет Доріана Грея» — пам’ятка декадентської доби Тема 55. “Портрет Доріана Грея” як інтелектуальний роман. Головні філософсько-естетичні та моральні проблеми твору: співвідношення краси й моралі, чи може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість Тема 56. Втілення різних аспектів естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла Голуорда Тема 57. Символічні значення портрету.Елементи імпресіоністської техніки. Вальдівські парадокси. Тема 58. Основні тенденції розвину драматургії XIX ст. “Нова драматургія” та її засадничі принципи.
Тема 59. Гéнрік ÍБСЕН (1828–1906). Життєвий і творчий шлях письменника. Генрік Ібсен – норвезький письменник, зачинатель європейської “нової драматургії”. Тема 60. “Ляльковий дім” як соціально-психологічна дра¬ма. Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі. Тема 61. Показ шляху становлення особистості в долі Нори.Проблема морального максималізму в драмі. Аналітична композиція п’єси. Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена у розвиткові нової європейської драматургії (“ібсенізм”).
Тема 62. Джордж Бéрнард ШÓУ (1856–1950). Життєвий і творчий шлях письменника. “Театральна революція” англійського драматурга Шоу, його “драми ідей”. Шоу й “ібсенізм”. Тема 63. Комедія “Пігмаліон” і давньогрецький міф про Пігмаліона. Динамізм дії і парадоксальність як невід’ємні риси творчості Шоу. Тема 64. Проблематика й художні особливості твору, його “філологічний конфлікт” і соціально-виховна спрямованість. Елайза Дулитл, її шлях від мало привабливої квіткарки-кокні до “чарівної леді”. Інтелектуальний характер драматургії Шоу.
Тема 65. УРЗМ. Твір-роздум Тема 66. Контроль навчальних досягнень учнів.Література на межі 19-20 ст.Оновлення драматургії Тема 67. Узагальнення та систематизація вивченого протя¬гом року матеріалу Тема 68. Узагальнення та систематизація вивченого протя¬гом року матеріалу Тема 69-70. Резерв уроків
Повний перелік шкільної програми: біологія, українська мова та література, зарубіжна література...
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
|