Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література:Срібна доба російської поезії. Повні уроки Тема:Срібна доба російської поезії Мета;
У 90-х роках XIX ст російська культура переживає потужний злет. Нова епоха, що породила цілу плеяду літераторів, художників, музикантів, філософів, отримала назву "Срібне століття".
За короткий відрізок часу - рубіж XIX - XX вв. - в російській культурі концентрувалися надзвичайно важливі події, з'явилася ціла плеяда яскравих індівідуальностей, а також безліч художніх об'єднань. "російський культурний ренесанс". Йому належить і інше визначення цього періоду - "срібне століття". Духовне життя Росії цього періоду відрізнялося небувалою насиченістю, продовженням прекрасних художніх традицій, прагненням відновити поетичну мову, бажанням воскресити до нового життя ледве чи ні всі образи і форми, вироблені людською культурою, і в той же час безліччю експериментів, де робилася принципова установка на "новизну". блискуче обгрунтував естетику новонародженого російського модернізму. Енциклопедично освічений історик, поет і письменник, Мережковський передбачив радикальне оновлення вітчизняної словесності в руслі "містичного вмісту", вільного вираження релігійного відчуття. Письменники поети срібного століття, на відміну від своїх попередників, звернули пильну увагу на літературу Заходу. Своїм орієнтиром вони вибрали нові літературні напрями - естетізм О. Уайльда, песимізм А. Шопенгауера, символізм Ш. Бодлера. Одночасно діячі срібного століття по-новому поглянули і на художню спадщину російської культури. Інше захоплення цього часу, що відбилося і в літературі, і в живописі, і в поезії, - щирий і глибокий інтерес до слов'янської міфології, до російського фольклору. "Друге дихання" знайшов і поетичнійший російський романтизм, що розквів в ліричній поезії. Змінився "соціальний статус" мистецтва. Серйозні кухлі об'єднували багато видатних діячів культури. Наприклад, в "релігійно-філософському" суспільстві тон задавали Д.С. Мережковський, В.В. Розанців, Д.В. Філософів. Величезну роль в розвитку ідей культурного ренесансу зіграли журнали "Терези", "Нова дорога", "Світ мистецтва", "Північний вісник", "Золоте руно", "Перевал". Багато видань пестувалися кращими умами Росії. А. Білий, Вяч.И. Іванов, С.М. Соловйов і ін. "Ключовим" словом естетики символізму було філософське поняття "символ", яке трактувалося як "зв'язок між двома світами", як знак іншого світу на цьому світі". У символі бачили реальне втілення невидимого, потойбічного, трансцендентального. У 1911 р. народилася співдружність таких несхожих поетів, як Н.С. Гумільов, С.М. Городецкий, А.А. Ахматова, О.Е. Мандельштам, Н.Д. Бурлюк, Н.А. Клюєв і ін. Гурток отримав "заземлену" назву "Цех поетів", немов перекреслив ідею того, що "божественного початку" мистецтва. Його представники проголошували звільнення поезії від поривів символістів до "ідеального", від багатозначності і текучості образів, ускладнена метафорична, повернення до матеріального світу, предмету, точного значення слова. У цьому середовищі виникла думка створити новий поетичний напрям, що отримав назву "акмеїзм". Проте нове не народилося на "порожньому місці". Один з організаторів і теоретиків "Цеху поетів" Н.С. Гумільов писав: "На зміну символізму йде новий напрям, як би воно не називалося, чи (від слова akme - вища міра чого-небудь, колір, квітуча пора) акмеїзм або адамізм (мужньо твердий і ясний погляд на життя), в усякому разі, що вимагає більшої рівноваги сил і точнішого знання стосунків між суб'єктом і об'єктом, чим то було в символізмі.
Проте, щоб ця течія затвердила себе у всій повноті і з'явилася гідним наступником попереднього, треба, щоб вона прийняла його спадок і відповіла на всі поставлені ним запитання. Слава предків зобов'язує, а символізм був гідним батьком". за словами Блока, була "справжнім виключенням". Її відрізняло глибоко особисте відношення до навколишнього світу, відчуття його дисгармонії і трагічності. Муза Ахматової народилася під безпосереднім впливом блоківськой поезії; навіть її псевдонім перекликається з улюбленим меістом перебування поета: Ахматова - Шахматово. Але наслідування Блока не було суттю її творчості. Джерелом вдосконалення служив для Ахматової неосяжний світ російської класики - Пушкін, Баратинський, Нєкрасов, Тютчев.
прагнучи передати їх інтонацію, вслухуючись в свій внутрішній світ.
Список використаних джерел: 1. Зарубіжна література XIX століття. Хрестоматія.- К: "Педагогічна преса", 2001.- 512с. 2. російська художня література Мое открытие Америки.- М.: Советская Россия, 2001.- 93с 3. Видання секції суспільних і гуманітарних наук Національної академії наук України: 1998-2003: Бібліографічний покажчик/ Голов. ред. І.Ф.Курас.- К., 2003.- 754с.- 16.94 4. Л.А. Рапацкая. Русская художественная культура. Москва 2000 г. Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС Над уроком працювали Перейда Н. Т. Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ. |
Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки
© Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний - Владимир Спиваковский
При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов -
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других "взрослых" тем.
Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email: