Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>> Інформатика: Графічний редактор Paint Методичні рекомендації до предмету Інформатика 5 клас. Тема «Наступність в побудові методичних систем навчання в роботі з графічними редакторами».
НАСТУПНІСТЬ В ПОБУДОВІ МЕТОДИЧНИХ СИСТЕМ НАВЧАННЯ В РОБОТІ З ГРАФІЧНИМИ РЕДАКТОРАМИ (Особливості методики викладання програми PAINT BRUSH у пропедевтичному курсі інформатики у 5-6 класах).
Ключові слова:графічний редактор, наступність, інформаційна обізнаність Автор предлагает методы и приемы, которые способствуют эффективному усвоению основных знаний, умений и навыков в работе с графическими редакторами, предлагает собственную методическую систему. Ключевые слова: графический редактор, последовательность, информационная компетентность. The author of the article offers effective methods and ways of mastering new knowledge, skills and abilities while working with graphical editors, suggests new methodical system. Key words: graphical editor, consistency, information awareness. Проблема. В процесі інтеграції сучасної України у європейську спільноту набуває особливого значення інформаційна культура та інформативна компетентність кожного члена сучасного українського суспільства. Під інформаційною культурою розуміють прояв загальної культури особистості у сфері використання інформаційних технологій. Інформатична компетентність – сукупність знань, навичок та вмінь, необхідних для ефективного використання компью`терних інформаційних технологій і систем . Серед усіх інформаційних технологій найважливіше та найскладніше опанувати комп`ютерні технологіЇ. Інформаційна компетентність поєднується з інформаційною культурою, оскільки культурний рівень людина проявляє не лише працюючи за компью`тером. В гімназії № 136 м. Києва вивчення інформатики починається з 5-го класу. Рівень підготовки учнів різний – від тих, що вчилися за програмою «Сходинки до інформатики» до таких, що взагалі не вивчали інформатику як предмет. Практика показує, що степінь навченості предмету не завжди відповідає вимогам Програми. Головною задачею в 5-6 класах є підготовка учнів до поступового вивчення та набуття навичок вільного володіння персональним комп`ютером (ПК) і програмним забезпеченням до нього. Програмний матеріал дозволить учням визначити місце стандартного застосунку PAINTBRUSH операційної системи WINDOWS`XP серед великого різноманіття засобів створення й опрацювання комп`ютерної графіки та її різновидів. Мета роботи полягає не у відкритті тайн означеної програми, а показує можливість набуття навичок і вмінь учнем, якій тільки формується як майбутній високо культурний користувач ПК. Ретельне вивчення інструментів, команд графічного редактору PAINT BRUSH через виконання цілої серії малюнків спочатку простих, потім більш складних за змістом вимагають від учня • прийняття рішення у виборі способу виконання, Перші уроки присвячуються вивченню або повторенню команд, інструментів та їх призначення. Одночасно при виконанні практичних робіт закріплюється пройдений матеріал. Наприклад, практична робота «Гриби» виконується за допомогою означених інструментів: Багатокутник, Крива лінія, Еліпс, Олівець. Останній – пропонується для редагування тонких ліній малюнка. Лупа необхідна для зміни масштабу і знаходження розривів у зображенні, які не дозволяють виконати повноцінну Заливку фрагменту малюнка певним кольором. Ластик використовується учнями для редагування зображення.
> Adobe Photoshop
> CorelDRAW
> BMP(Bitmap) нагадає учням про розширення файлу, як вказівку на програму, в якій був створений даний графічний файл, також як спосіб зберігання даного файлу або розміщення в певному середовищі, наприклад, в Інтернеті. Назви програм та форматів спонукають до необхідності вивчення англійської мови як міжнародної.
Урок із виконанням пейзажів передбачає свій набір інструментів і послідовність дій для виконання композиції. Це виключно ПЕНЗЕЛЬ з різним розміром лінії, РОЗПИЛЮВАЧ, ЗАЛИВКА, ЛАСТИК, МАСШТАБ і ПІКСЕЛЬНА СІТКА. Будь-яке малювання композиції з пейзажем вже не буде складною задачею для учня, якій не вміє гарно малювати.
Достатньо складним завдання виявляється малювання «Жабки на листочку». Усі навички роботи з окремими фрагментами малюнка через КОПІЮВАННЯ, ВИДІЛЕННЯ, ЗМІНУ РОЗМІРІВ та ПОВЕРТАННЯ, ВІДЗЕРКАЛЮВАННЯ, використання малювання овалів, кривих ліній, виправлення окремих елементів малюнка у збільшеному масштабі гумкою, пофарбованою в колір елементу малюнка натисканням правої кнопки мишки показують степінь опанування інструментами та командами PAINT BRUSH кожним конкретним учнем.
Завдяки графічному редактору PAINT BRUSH учні бачать себе у ролях конструктора, маляра, дизайнера, модельєра, архітектора, інженера-винахідника. До цього спонукають різноманітні завдання цілого курсу уроків (Ю. Л. Воронцова, О. Ю. Салова) Багато фантазії показують учні в роботі «Одяг для моїх ляльок». Заздалегідь виконується пошук моделі в Інтернеті. За бажанням вибирається тип одягу – святковий, повсякденний, спортивний, домашній. Навіть хлопці, які менше замислюються над своїм одягом ніж дівчата, придумують цікаві сукні, костюми для своїх мам, татусів, братів та сестер. Виготовлення власних візиток, запрошень на день народження, на ювілей бабусі або дідуся спонукає до оволодіння вставленням тексту у поле малюнка. Програма PAINT BRUSH в межах пропедевтичного курсу для 5-6-х класів дозволяє поступово перейти від ігрової форми навчання до більш дорослого процесу набуття знань наукового характеру, коли ініціюється, з`ясовується, використовується й систематизується індивідуальний досвід учнів(Н. А. Елизова). При цьому підвищується мотивація школярів до вивчення інформатики, а робота в парах та колективне оцінювання(з дозволу учнів) розвиває вміння працювати в групах. Графічний редактор PAINT BRUSH дозволяє учням побачити міцний прикладний зв`язок між інформатикою та іншими дисциплінами завдяки інформаційним технологіям. Це дуже важливо у встановленні рівноваги між опануванням глибокими теоретичними знаннями в інформатиці, комп`ютерними технологіями й алгоритмізації і програмуванню, яким сьогодні приділяють занадто мало уваги у загальноосвітньому процесі. Зрозуміло, що це тільки початковий етап становлення, але він готує користувачів до переходу до складніших графічних редакторів –CorelDraw, Adobe Photo Shop, Adobe Illustrator та інших(Стив Бэйн, Ник Уилкинсон). Вміння, набуті під час вивчення PAINT BRUSH, дозволяють учням старших класів виконувати завдання на геометричні побудови, а багатьом користувачам використовувати його під час професійної роботи в дорослому житті. Фахівці різних галузей людської діяльності добре володіють програмами відомого пакету застосунків MICROSOFT OFFICE, такими як Excel - електронна таблиця, ACCESS - база даних реляційного типу, Publisher, POWER POINT (Н. В. Джабасова), але зустрічаються з великими труднощами, коли треба зробити нескладне креслення, або логотип для нового об’єкту чи моделі. Ось тут доречно згадати простий та зручний графічний редактор PAINT BRUSH. Висновки. Таким чином, програма є актуальною для використання у процесі викладання інформатики у 5-6-х класах середньої школи з метою набуття вміння створювати малюнки, схеми, креслення та видозмінювати їх уразі потреби. У подальшому навчанні учні добре орієнтуються у виборі відповідного графічного редактору в залежності від рівня складності отриманих завдань.
Надіслав вчитель інформатики Бабенко Ірина Олександрівна, гімназія № 136 м. Київ Інформатика скачати, завдання школяру 5 класу, матеріали з інформатики для 5 класу онлайн Предмети > Інформатика > Інформатика 5 клас > Графічний редактор Paint. > Графічний редактор Paint. Методичні рекомендації |
Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки
© Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний - Владимир Спиваковский
При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов -
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других "взрослых" тем.
Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email: