Музика 3 клас
Тема "Звукоряд. Щедрівка Павочка ходить"
Конспект уроку до теми "Звукоряд. Щедрівка Павочка ходить"
Вступ Ми вже знаємо, що інтонація – це основа музики, і від її яскравості залежить яскравість музики. Інтонації в музиці можуть бути зображальними та виражальними. До зображальних інтонацій відносять ті, що зображують різноманітні звуки, шуми та явища навколишнього світу, а до виражальних – ті, що передають настрої, почуття та думки людини.
Демонстрація колядки «Уставай же, брате»
Продовження розучування колядки «Уставай же, брате»
Караоке. Колядка «Уставай же, брате» 1. Уставай же, брате, Бо вже біла днина. Бо вже на світ появилась Дивная новина. 2. Уставай з постелі Та пускай до хати. Будем тобі українську Коляду співати. 3. Ой, засвіти свічку, Постав на віконце, Хай засяє наша доля, Як роса на сонці.
Слухання. П’єса В. Косенка Відомості про В. Косенко У 1918 році закінчив Петербурзьку консерваторію по класам композиції у Н. А. Соколова та фортепіано у І. Є. Миклашевської.
З 1918 викладав у Музичному технікумі в Житомирі (пізніше - директор Житомирського музичного училища). У 1938 році училищу було присвоєно його ім'я.
З 1929 викладав у Київському музично-драматичному інституті (з 1932 - професор).
У 1934-1937 працював у Київській консерваторії. В історію української музики Косенко увійшов, насамперед, як майстер ліричних творів. Його вокальне, камерне й симфонічна творчість наповнена романтичними інтонаціями слов'янської музики і народної пісні.
Спробуйте уявити себе художниками, якім потрібно намалювати картину на запропоновану музику! Заплющіть очі, слухайте та подумки малюйте.
Аналіз прослуханого твору. В. Косенко «Дощик» Видатний український композитор Віктор Косенко назвав твір для фортепіано, який ми щойно прослухали, «Дощик». Твір умовно можна поділити на три частини. Композитор показав, що дощик, як і людина, може бути веселим і сумним. Віктор Косенко вирішив повторити першу частину. Напевне, він хотів підкреслити, що в житті повинен перемагати веселий настрій. Для цього композитор використав різні засоби музичної виразності. Зокрема, зміну темпів (швидкий – повільний – швидкий), зміну штрихів (стакато – легато – стакато); а також високий регістр поступається середньому, змінюється характер мелодії. У цьому творі зображальні інтонації знаходяться у нерозривній єдності з виражальними.
Слухання. В. Кирейко. Опера «Лісова пісня» («Награші Лукаша») Послухайте наступний твір, та спробуйте почути поєднання зображальних і виражальних інтонацій у ньому.
Аналіз прослуханого твору Ви послухали „Награші Лукаша”, уривок з опери видатного українського композитора Віталія Кирейка «Лісова пісня». Він створив цю оперу за мотивами однойменного твору Лесі Українки. Можна легко уявити, як молодий, обдарований музичним талантом Лукаш, закоханий у лісову красуню Мавку, сидить біля дерева та й награє свої улюблені мелодії на сопілці та відчути в задушевній сопілковій мелодії почуття тонкої людської натури.
Підсумки уроку Сьогодні на прикладі твору для фортепіано „Дощик” Віктора Косенко та уривку з опери Віталія Кирейка «Лісова пісня» ми з’ясували, що виражальні та зображальні інтонації можуть знаходитися у нерозривній єдності...
Надіслано вчителем Міжнародного ліцею Гранд Сокор П.В.
Предмети > Музика > Музика 3 клас > Звукоряд. Щедрівка Павочка ходить > Звукоряд. Щедрівка Павочка ходить. Конспект уроку
|