KNOWLEDGE HYPERMARKET


Закриті вправи до теми "Симетричні фігури"

Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>> Інформатика: СИМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Закриті вправи до предмету Інформатика 5 клас.

Тема «СИМЕТРИЧНІ ФІГУРИ».



Вчителю інформатики при проведенні уроків, а також факультативів необхідна широка і добре розроблена система завдань різного рівня складності. Характерною особливістю інформатики як шкільного предмета є швидке розшарування учнів за ступенем заінтересованості і, як наслідок, за рівнем підготовленості. Вчителю приходиться одночасно працювати і з учнями у яких потрібно підтримувати мінімальний інтерес до теми, і з учнями, знання яких з деяких питань більш поглиблені, ніж у вчителя. Система завдань повинна стати гнучким інструментом, який забезпечує індивідуальний підхід до учнів з різними інтересами і рівнем підготовки.

Учням, які швидко засвоюють знання, пропонуються ускладнені завдання. Але, якщо основні завдання направлені, наприклад, на освоєння основних вказівок редактора, то додаткові повинні стимулювати видумку і творчий підхід.

На протязі років, під час проведення уроків інформатики, спостерігаю цікавий феномен самонавчання. Механізм дуже простий: учні спілкуються між собою, обмінюються досвідом. Більш підготовлені учні консультують менш підготовлених. Багато проблем учнів таким чином вирішуються “само собою” без моєї участі. Створюється комфортне для учнів середовище, коли питання не обов’язково адресувати вчителю, а можна спитати спочатку в товариша.

Консультантам така діяльність подобається, оскільки підвищує їх авторитет в колективі, і вони без жалю йшли на жертву своїм часом. Цей спосіб самонавчання не потребує особливих затрат з боку вчителя, потрібно лише не заважати спілкуванню(звичайно, до тих пір, поки це не заважає іншим).Вважаю, що самонавчання – суттєвий резерв різнорідної групи. Вчителю інформатики при проведенні уроків, а також факультативів необхідна широка і добре розроблена система завдань різного рівня складності. Характерною особливістю інформатики як шкільного предмета є швидке розшарування учнів за ступенем заінтересованості і, як наслідок, за рівнем підготовленості. Вчителю приходиться одночасно працювати і з учнями у яких потрібно підтримувати мінімальний інтерес до теми, і з учнями, знання яких з деяких питань більш поглиблені, ніж у вчителя. Система завдань повинна стати гнучким інструментом, який забезпечує індивідуальний підхід до учнів з різними інтересами і рівнем підготовки.

Учням, які швидко засвоюють знання, пропонуються ускладнені завдання. Але, якщо основні завдання направлені, наприклад, на освоєння основних вказівок редактора, то додаткові повинні стимулювати видумку і творчий підхід.

На протязі років, під час проведення уроків інформатики, спостерігаю цікавий феномен самонавчання. Механізм дуже простий: учні спілкуються між собою, обмінюються досвідом. Більш підготовлені учні консультують менш підготовлених. Багато проблем учнів таким чином вирішуються “само собою” без моєї участі. Створюється комфортне для учнів середовище, коли питання не обов’язково адресувати вчителю, а можна спитати спочатку в товариша.

Консультантам така діяльність подобається, оскільки підвищує їх авторитет в колективі, і вони без жалю йшли на жертву своїм часом. Цей спосіб самонавчання не потребує особливих затрат з боку вчителя, потрібно лише не заважати спілкуванню(звичайно, до тих пір, поки це не заважає іншим).Вважаю, що самонавчання – суттєвий резерв різнорідної групи.

Графічний редактор Paint можна розглядати не тільки як конкретну прикладну програму, що дозволяє створювати і опрацьовувати графічні зображення, закріпити навички застосування миші, але й як засіб пропедевтичної підготовки до роботи з більш складними програмами, такими як Word i Excel. В зв’язку з цим потрібно звернути особливу увагу на відпрацювання навичок копіювання, переміщення, установки текстового курсора, відкриття файлів
Пропоную провести вивчення теми так:


Урок1-2 Тема: Комп'ютерна графіка. Робота з графічним редактором PAINT

Уроки 3-4: Засвоїти способи створення правильних фігур, переміщення, копіювання і створення надписів.
Уроки 5: Навчитись копіювати в одному файлі, а вставляти в другому, познайомити з можливістю повертати, відображати елементи малюнка.
Уроки 6: Узагальнюючий урок. Практична робота.
 

Урок 6
Тема. Робота з графічним редактором PAINT


                                        Створення малюнків за допомогою графічного редактора PAINT.


Мета: перевірити такі знання й уміння:
відкриття і закриття програми ГР Paint;
використання інструментів;
одержання правильних геометричних фігур, зокрема, кіл;
уміння виділяти, копіювати і переміщати елементи малюнка;
виконання написів;
використання палітри кольорів


                                                                 ХІД УРОКУ


1.    ПРОДЕМОНСТРУВАТИ МОЖЛИВОСТІ КОМП. ГРАФІКИ (CD ЕНЦИКЛОПЕДІЯ УРИВКИ З ФІЛЬМІВ)


2.    Практична робота

Учні сідають за комп’ютери і одержують практичні завдання.
Після виконання заданого малюнка, усно відповідають на поставлені запитання.
Роботи оцінюються

Варіанти завдань
1.    Намалюйте світлофор. Усі кружки повинні бути круглими, однакового розміру, розфарбуйте малюнок. Установіть поруч зі світлофором щит з текстом: “Переходьте дорогу  на зелене світло”. Застосуйте власне  оформлення тексту і фону.


28-05-19.jpg
    

2.    Намалюйте “цветик-семицветик”.
 Всі елементи квітки повинні бути круглими й однаковими за розміром. Підпишіть малюнок.


28-05-20.jpg
 

3.    Зобразіть стилізовану гусеницю. Гусениця повинна бути “зібрана” з однакових елементів. Застосуйте власне колірне оформлення. Підпишіть малюнок.


28-05-21.jpg

4.    Намалюйте кругле блюдо. По бордюрі розташуєте кілька однакових елементів. Застосуйте власне кольорове оформлення. Підпишіть блюдо: “Український сувенір”.


28-05-22.jpg

                                                     Зразки завдань до практичної роботи.


Варіант 1
                                                       Paint
Намалюйте український прапор, який складається з двох прямокутників різного кольору.
 Підпишіть назву країни на прапорі, вибравши шрифт Courier New Cyr на синьому фоні
жовтими буквами, на жовтому - синіми.
    Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
    Як підібрали розмір шрифта для підпису?

Варіант 2                                                      Paint
Намалюйте вантажну машину(скористайтесь ластиком)
    Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
    Зі скількох геометр. фігур складається кабіна?
Який елемент вам довелось копіювати?

Варіант 3                                                           Paint
Зобразіть диск телефонного апарату, або трубку мобільного, розмістіть на ньому цифри
    Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
 Який розмір шрифта ви підібрали для цифр?
Який елемент вам довелось копіювати і скільки разів?

Варіант 4                                                          Paint
Намалюйте лісову поляну з трьома схожими мухоморами різного розміру
 і розмістіть поряд текстове попередження про неїстівність цього гриба.
    Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
    Який елемент вам довелось копіювати?
Який шрифт ви підібрали для підпису?

Варіант 5                                                             Paint
Намалюйте “старий дідусів будильник”.
Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
 Який розмір шрифта ви підібрали для цифр?
Який елемент вам довелось копіювати і скільки разів?

Варіант6                                                              Paint
Схематично зобразіть фасад вашого багатоповерхового будинку
 і підпишіть своє вікно. Поряд розмістіть такі ж будинки.
Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
    Який елемент вам довелось копіювати?
Який шрифт ви підібрали для підпису?

Варіант7                                                              Paint
Зобразіть райдугу.
Для першої лінії використайте частину кола. Інші одержите методом
“копіювати-вставити” і розмістити зі зміщенням відносно попередньої.
Краї райдуги помістіть в однакові хмарки(щоб при зафарбовуванні фарба не вилилась)
Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
    Який елемент вам довелось копіювати?
    Як ви одержали нові кольори?

Варіант 8                                                        Paint
Намалюйте світлофор і поряд з ним розмістіть плакат з попередженням про те,
як переходити вулицю(правильні геометричні фігури виходять при натисненні клав.Shift).
    Які інструменти Панелі інструментів вам довелось використати?
    Який елемент вам довелось копіювати?
    Який шрифт ви підібрали для підпису?
 

Література

1.    Верлань А.Ф., Апатова Н.В. Інформатика, К.: Форум, 2000
2.    Ю. Шафрин , Основы компьютерной технологии,
М.:ABF, 1996
3.    Руденко В.Д. Макарчук О.М. Патланжоглу М.А., Практичний курс інформатики, Фенікс,1997
4.    Жалдак М.І.,Морзе Н.В. Інформатика 7 клас, К., 2000


Надіслано вчителем інформатики Назарук Тетяною Миколаївною.


Планування інформатики, матеріали з інформатики 5 класу скачати, підручники онлайн

Предмети > Інформатика > Інформатика 5 клас > Симетричні фігури > Симетричні фігури. Закриті вправи (тільки для використання вчителями)