KNOWLEDGE HYPERMARKET


Опера Франціі. Вокальні вправи. Повні уроки
Строка 13: Строка 13:
навчально виховний.  
навчально виховний.  
-
[[Image:T3vu.jpeg|350x350px|vpravi]]
+
[[Image:T3vu.jpeg|350x350px|vpravi]]  
Вивчаючи попередні теми ми з вами говорили, що справжню чарівну дію має і пісня – тобто музика і покладені на неї слова. Причому, її цілюща сила відома ще з глибокої старовини. Медики давно звернули увагу: спів – особливо заняття вокалом на професійному рівні – благотворно впливає на здоров’я. Вчені пояснюють цей факт: під час співу в головному мозку утворюються ендорфіни – речовини, які називають «гормонами задоволення». Завдяки ним покращується настрій, з'являються радість і заспокоєння, підвищується життєвий тонус, відбувається позбавлення від стресів. Крім того, спів дозволяє поліпшити стан легенів, колір особи і навіть виправити поставу. Давайте більш детально зупинимось на процесі звукоутворення. Будь-яке пружне тіло в стані коливання приводить в рух частки навколишнього повітря, з яких утворюються звукові хвилі. Ці хвилі, поширюючись в просторі, сприймаються нашим вухом як звук. Так утворюється звук в природі, що оточує нас.  
Вивчаючи попередні теми ми з вами говорили, що справжню чарівну дію має і пісня – тобто музика і покладені на неї слова. Причому, її цілюща сила відома ще з глибокої старовини. Медики давно звернули увагу: спів – особливо заняття вокалом на професійному рівні – благотворно впливає на здоров’я. Вчені пояснюють цей факт: під час співу в головному мозку утворюються ендорфіни – речовини, які називають «гормонами задоволення». Завдяки ним покращується настрій, з'являються радість і заспокоєння, підвищується життєвий тонус, відбувається позбавлення від стресів. Крім того, спів дозволяє поліпшити стан легенів, колір особи і навіть виправити поставу. Давайте більш детально зупинимось на процесі звукоутворення. Будь-яке пружне тіло в стані коливання приводить в рух частки навколишнього повітря, з яких утворюються звукові хвилі. Ці хвилі, поширюючись в просторі, сприймаються нашим вухом як звук. Так утворюється звук в природі, що оточує нас.  
-
[[Image:T2vu1.jpeg|350x350px|ребенок]]
+
[[Image:T2vu1.jpeg|350x350px|ребенок]]  
У людському організмі таким пружним тілом є голосові зв’зки. Звуки мовного і співецького голосу утворюються при взаємодії голосових зв’зок, що коливаються, і дихання. За бажання людини співати усі частини його голосового апарату приходять в стан готовності до виконання цієї дії.  
У людському організмі таким пружним тілом є голосові зв’зки. Звуки мовного і співецького голосу утворюються при взаємодії голосових зв’зок, що коливаються, і дихання. За бажання людини співати усі частини його голосового апарату приходять в стан готовності до виконання цієї дії.  
Строка 23: Строка 23:
Процес співу розпочинається з вдиху, під час якого повітря нагнітається через ротову і носову порожнину, глотку, гортань, трахею, бронхи в розширені при вході легені. Потім під дією нервових сигналів(імпульсів) з головного мозку голосові складки змикаються, відбувається закриття голосової щілини. Це співпадає з моментом початку видиху. Зімкнуті голосові складки перегороджують шлях повітрю, що видихається, перешкоджають вільному видиху. Повітря набране при вдиху, під дією видихальних м'язів стискається, виникає тиск. Стисле повітря давить на зімкнуті голосові складки, тобто приходить у взаємодію з ними.  
Процес співу розпочинається з вдиху, під час якого повітря нагнітається через ротову і носову порожнину, глотку, гортань, трахею, бронхи в розширені при вході легені. Потім під дією нервових сигналів(імпульсів) з головного мозку голосові складки змикаються, відбувається закриття голосової щілини. Це співпадає з моментом початку видиху. Зімкнуті голосові складки перегороджують шлях повітрю, що видихається, перешкоджають вільному видиху. Повітря набране при вдиху, під дією видихальних м'язів стискається, виникає тиск. Стисле повітря давить на зімкнуті голосові складки, тобто приходить у взаємодію з ними.  
-
=== Як виникає звук ===
+
=== Як виникає звук ===
Відбувається " диво", переродження повітряного струменя в звуковий потік, коли коливання голосових зв'язок передаються повітряному струменю, що видихається співаком, а сам співак, як хороший оператор, контролює цей процес за допомогою вуха і уваги.  
Відбувається " диво", переродження повітряного струменя в звуковий потік, коли коливання голосових зв'язок передаються повітряному струменю, що видихається співаком, а сам співак, як хороший оператор, контролює цей процес за допомогою вуха і уваги.  
-
[[Image:T3vu2.jpeg|350x350px|ноты]]
+
[[Image:T3vu2.jpeg|350x350px|ноты]]  
-
• З'''авдання:''' в Інтернет знайдіть інформацію як регулюється частота коливання голосових зв’язок. Дуже часто виникає ситуація, коли вокаліст опиняється в акустично незручних умовах: спів в заглушеній кімнаті, де багато м'яких меблів, що поглинають звук, спів на репетиції в маленькому приміщенні, особливо з живими барабанами, робота на концерті без моніторної підзвучки. 80% зривів голосу доводяться на такі ситуації. Співак починає кричати, форсувати звук. В результаті голосові складки перенапружуються, і голос перестає підкорятися вокалістові. У кращому разі доведеться декілька днів мовчати, в гіршому - шановні, вас чекають заводи. Давайте переглянемо відео: http://www.youtube.com/watch?v=703yYqjcycs&playnext=1&list=PLBC4D43C289DC0EAF&feature=results_main Знайдіть інформацію як береже свої голосові зв’язки соліст групи. Навіть якщо з голосом у вас все гаразд, ви регулярно займаєтеся технікою і успішно освоюєте новий репертуар, необхідно пам'ятати про гігієну голоси. Навіть чемпіон світу по бігу ніколи не виходить на старт не розігрівшись, жоден боксер, штангіст, гімнаст не виступає в змаганнях без масажу і попередньої розминки.  
+
• З'''авдання:''' в Інтернет знайдіть інформацію як регулюється частота коливання голосових зв’язок. Дуже часто виникає ситуація, коли вокаліст опиняється в акустично незручних умовах: спів в заглушеній кімнаті, де багато м'яких меблів, що поглинають звук, спів на репетиції в маленькому приміщенні, особливо з живими барабанами, робота на концерті без моніторної підзвучки. 80% зривів голосу доводяться на такі ситуації. Співак починає кричати, форсувати звук. В результаті голосові складки перенапружуються, і голос перестає підкорятися вокалістові. У кращому разі доведеться декілька днів мовчати, в гіршому - шановні, вас чекають заводи. Давайте переглянемо відео: {{#ev:youtube|703yYqjcycs&playnext}}
 +
Знайдіть інформацію як береже свої голосові зв’язки соліст групи. Навіть якщо з голосом у вас все гаразд, ви регулярно займаєтеся технікою і успішно освоюєте новий репертуар, необхідно пам'ятати про гігієну голоси. Навіть чемпіон світу по бігу ніколи не виходить на старт не розігрівшись, жоден боксер, штангіст, гімнаст не виступає в змаганнях без масажу і попередньої розминки.  
-
[[Image:T3vu3.jpeg|350x350px|микрофон]]
+
[[Image:T3vu3.jpeg|350x350px|микрофон]]  
Спів - це, якщо хочете, "ювелірний спорт", що вимагає точної координації великої кількості крихітних м'язів вашого тіла, їх рухливості і витривалості. Існує думка, що розспівування може замінити чарка коньяку. Тепер уявімо собі спортсмена, що випив перед виступом. Алкоголь робить частішим пульс, посилює приплив крові у тому числі і до голосових зв'язок. В результаті вони розбухають, але не розтягуються. Розігрівання, як такого не відбувається. Те, що вам стало море по коліно, абсолютно не говорить про готовність вокального апарату виконати ваші наполеонівські завдання. Ви подібні до істоти з мускулатурою мухи і зарозумілістю слона. Тому 90% зривів голосу доводиться на такі " розминки". Якісне розспівування зберігається декілька годин. Тому якщо перед концертом або прослуховуванням вам буде ніде розспіватись, зробіть це удома, в спокійній обстановці. Чим коротше виступ і більше часу залишається до нього, тим довше потрібно розспівуватися, щоб бути на піку форми до самого виступу(звичайно 30-40 хвилин). Якщо ж ви розігріваєтеся безпосередньо перед тригодинним концертом, то не перестарайтеся, щоб голос не втомився(вистачає 10-15 хвилин). Необхідно також розспівуватися перед кожною репетицією: в гортані темно, і зв'язкам не видно, де ви знаходитесь. Як марафонський бігун продовжує біг, плавно переходячи на ходьбу після фінішу, так і професійний вокаліст після тривалого концерту або репетиції не відразу перестає співати. Навантаження необхідно знижувати поступово. Це дуже важливо для того, щоб голосові зв'язки повернулися в звичайний для них стан спокою. Після закінчення співу ваш розмовний голос повинен звучати зазвичай(не вище і не нижче), і ви маєте бути в змозі заспівати найнижчу ноту вашого діапазону.  
Спів - це, якщо хочете, "ювелірний спорт", що вимагає точної координації великої кількості крихітних м'язів вашого тіла, їх рухливості і витривалості. Існує думка, що розспівування може замінити чарка коньяку. Тепер уявімо собі спортсмена, що випив перед виступом. Алкоголь робить частішим пульс, посилює приплив крові у тому числі і до голосових зв'язок. В результаті вони розбухають, але не розтягуються. Розігрівання, як такого не відбувається. Те, що вам стало море по коліно, абсолютно не говорить про готовність вокального апарату виконати ваші наполеонівські завдання. Ви подібні до істоти з мускулатурою мухи і зарозумілістю слона. Тому 90% зривів голосу доводиться на такі " розминки". Якісне розспівування зберігається декілька годин. Тому якщо перед концертом або прослуховуванням вам буде ніде розспіватись, зробіть це удома, в спокійній обстановці. Чим коротше виступ і більше часу залишається до нього, тим довше потрібно розспівуватися, щоб бути на піку форми до самого виступу(звичайно 30-40 хвилин). Якщо ж ви розігріваєтеся безпосередньо перед тригодинним концертом, то не перестарайтеся, щоб голос не втомився(вистачає 10-15 хвилин). Необхідно також розспівуватися перед кожною репетицією: в гортані темно, і зв'язкам не видно, де ви знаходитесь. Як марафонський бігун продовжує біг, плавно переходячи на ходьбу після фінішу, так і професійний вокаліст після тривалого концерту або репетиції не відразу перестає співати. Навантаження необхідно знижувати поступово. Це дуже важливо для того, щоб голосові зв'язки повернулися в звичайний для них стан спокою. Після закінчення співу ваш розмовний голос повинен звучати зазвичай(не вище і не нижче), і ви маєте бути в змозі заспівати найнижчу ноту вашого діапазону.  
Строка 37: Строка 38:
=== Вправи для розспівування  ===
=== Вправи для розспівування  ===
-
Як вправи для розспівування можна використовувати ми дізнаємося з наступного відео: http://www.youtube.com/watch?v=Pjp7EwJthxo  
+
Як вправи для розспівування можна використовувати ми дізнаємося з наступного відео: {{#ev:youtube|Pjp7EwJthxo}}
-
Продовжуючи наш урок наступною темою про Французьку оперу, неможливо не згадати державний оперний театр, величезний центр французької музично-театральної культури Опера Гарньє, Гранд Опера Парижу. http://www.youtube.com/watch?v=cf88nZHYOs4 Андре Моруа у своєму листі-книзі, присвяченій Парижу, пише: "Нотр-Дам. Конкорд.Ось серця Парижу! Але у Парижу насправді три серця. Третє серце - це площа Опери. Якби перед вами виявилися афіші тижневого або декадного репертуару усіх оперних театрів країни, чи не в кожній з них ви знайшли б назви однією, двох, а можливо, і трьох опер, написаних французькими композиторами.  
+
Продовжуючи наш урок наступною темою про Французьку оперу, неможливо не згадати державний оперний театр, величезний центр французької музично-театральної культури Опера Гарньє, Гранд Опера Парижу.
 +
{{#ev:youtube|cf88nZHYOs4}}
 +
Андре Моруа у своєму листі-книзі, присвяченій Парижу, пише: "Нотр-Дам. Конкорд.Ось серця Парижу! Але у Парижу насправді три серця. Третє серце - це площа Опери. Якби перед вами виявилися афіші тижневого або декадного репертуару усіх оперних театрів країни, чи не в кожній з них ви знайшли б назви однією, двох, а можливо, і трьох опер, написаних французькими композиторами.  
-
[[Image:T3vu4.jpeg|350x350px|опера]]
+
[[Image:T3vu4.jpeg|350x350px|опера]]  
-
В усякому разі, важко уявити собі таку оперну трупу, яка не ставила б " Кармен" Жоржа Бізе або " Фауста" Шарля Гуно. Поза сумнівом, ці твори входять до золотого фонду світової оперної класики, і часу не владно змусити потьмяніти їх дивовижні музичні фарби. Покоління людей змінюють один одного, але популярність цих шедеврів Бізе і Гуно анітрохи не слабшає. Давайте пригадаємо найвідоміші уривки з цих творів:. http://www.youtube.com/watch?v=pJLyZqETuBU А зараз ми з вами прослухаємо виконання куплетів Мефістофеля у різних виконаннях. Проаналізуйте виконання і скажіть яке вам більше сподобалось і чому: http://www.youtube.com/watch?v=qOIW0MxT-HY http://www.youtube.com/watch?v=3va99VkvQy4 Але, зрозуміло, значення французької опери в історичному процесі розвитку цього жанру далеко не вичерпується названими творами Гуно і Бізе.
+
В усякому разі, важко уявити собі таку оперну трупу, яка не ставила б " Кармен" Жоржа Бізе або " Фауста" Шарля Гуно. Поза сумнівом, ці твори входять до золотого фонду світової оперної класики, і часу не владно змусити потьмяніти їх дивовижні музичні фарби. Покоління людей змінюють один одного, але популярність цих шедеврів Бізе і Гуно анітрохи не слабшає. Давайте пригадаємо найвідоміші уривки з цих творів:. {{#ev:youtube|pJLyZqETuBU}}
 +
А зараз ми з вами прослухаємо виконання куплетів Мефістофеля у різних виконаннях. Проаналізуйте виконання і скажіть яке вам більше сподобалось і чому: {{#ev:youtube|qOIW0MxT-HY}}
 +
{{#ev:youtube|3va99VkvQy4}}
 +
Але, зрозуміло, значення французької опери в історичному процесі розвитку цього жанру далеко не вичерпується названими творами Гуно і Бізе.  
-
[[Image:T3vu5.jpeg|350x350px|Люлли]]
+
[[Image:T3vu5.jpeg|350x350px|Люлли]]  
-
Починаючи з Жана Батиста Люллі(1632-1687), французька культура з повним правом може гордитися багатьма і багатьма своїми композиторами, що залишили цінну спадщину в області музичного театру. • Завдання: проаналізуйте який вплив творчості Жана Батиста Люллі на розвиток інших національних оперних шкіл. На виникнення французької комічної опери зробила вплив і "Служниця-пані" Дж. Перголезі, з якою парижани познайомилися в 1752 р. під час гастролей італійської трупи. Відтоді французька комічна опера засвоює особливість італійською: музична дія перемежається розмовними сценами - інтермедіями. У тому ж 1752 р., коли в Парижі йшла "Служниця-пані", Жан Жак Руссо пише свого "Сільського чародія". Тут використовуються не лише чисто зовнішні форми комедійного жанру. "Сільський чародій" затверджує принципово новий тип музичного спектаклю : легендарних осіб і міфологічних героїв змінюють на французькій оперній сцені прості люди з їх буденними інтересами, радощами і печалями.
+
Починаючи з Жана Батиста Люллі(1632-1687), французька культура з повним правом може гордитися багатьма і багатьма своїми композиторами, що залишили цінну спадщину в області музичного театру. • Завдання: проаналізуйте який вплив творчості Жана Батиста Люллі на розвиток інших національних оперних шкіл. На виникнення французької комічної опери зробила вплив і "Служниця-пані" Дж. Перголезі, з якою парижани познайомилися в 1752 р. під час гастролей італійської трупи. Відтоді французька комічна опера засвоює особливість італійською: музична дія перемежається розмовними сценами - інтермедіями. У тому ж 1752 р., коли в Парижі йшла "Служниця-пані", Жан Жак Руссо пише свого "Сільського чародія". Тут використовуються не лише чисто зовнішні форми комедійного жанру. "Сільський чародій" затверджує принципово новий тип музичного спектаклю : легендарних осіб і міфологічних героїв змінюють на французькій оперній сцені прості люди з їх буденними інтересами, радощами і печалями.  
-
[[Image:T3vu6.jpeg|350x350px|опера]]
+
[[Image:T3vu6.jpeg|350x350px|опера]]  
Роки консульства і імперії Наполеона Бонапарта(1799-1814) наклали помітний відбиток на французьку музичну культуру. У "Імператорській академії музики"(так тепер називається "Театр національної опери") ставляться опери, зміст яких базувався переважно на легендах, міфах або давніх історичних подіях. На сцені панує підведений тон, одно представлення своєю помпезністю і пишнотою затьмарює інше. Інші твори пишуться з відвертою метою прославити всесильного Наполеона. Для "Імперської академії музики" працюють композитори як старшого покоління, так і молоді, тільки ще вступаючі на самостійний творчий шлях. Кращі опери цього періоду - " Семирамида" Ш. С. Кателя, " Барды" Ж. Ф. Лесюера і особливо " Весталка" італійця Г. Л. Спонтини, яскрава театральність і видовищність якої передбачає оперну творчість Д. Мейєрбера. Серед нині чинних французьких оперних композиторів примітна фігура румуна Марселя Михайловича(р. 1898), що живе в Парижі з 1919 м. Перу цього композитора належать дві особливо характерні по вибору матеріалу для післявоєнних років опери : " Повернення"(1954) - присвячена А. онеггеру радіоп'єса по відомій новелі Мопассана "В порту"(лібретто К. Руппеля), трагічна історія " того, що повернувся" і забутого, з актуальним сучасним підтекстом і соціально-критичними мотивами; і друга - "Крапп, або Остання стрічка"(1960), одноактна опера по п'єсі Сэмюэля Беккета.  
Роки консульства і імперії Наполеона Бонапарта(1799-1814) наклали помітний відбиток на французьку музичну культуру. У "Імператорській академії музики"(так тепер називається "Театр національної опери") ставляться опери, зміст яких базувався переважно на легендах, міфах або давніх історичних подіях. На сцені панує підведений тон, одно представлення своєю помпезністю і пишнотою затьмарює інше. Інші твори пишуться з відвертою метою прославити всесильного Наполеона. Для "Імперської академії музики" працюють композитори як старшого покоління, так і молоді, тільки ще вступаючі на самостійний творчий шлях. Кращі опери цього періоду - " Семирамида" Ш. С. Кателя, " Барды" Ж. Ф. Лесюера і особливо " Весталка" італійця Г. Л. Спонтини, яскрава театральність і видовищність якої передбачає оперну творчість Д. Мейєрбера. Серед нині чинних французьких оперних композиторів примітна фігура румуна Марселя Михайловича(р. 1898), що живе в Парижі з 1919 м. Перу цього композитора належать дві особливо характерні по вибору матеріалу для післявоєнних років опери : " Повернення"(1954) - присвячена А. онеггеру радіоп'єса по відомій новелі Мопассана "В порту"(лібретто К. Руппеля), трагічна історія " того, що повернувся" і забутого, з актуальним сучасним підтекстом і соціально-критичними мотивами; і друга - "Крапп, або Остання стрічка"(1960), одноактна опера по п'єсі Сэмюэля Беккета.  
-
[[Image:T3vu7.jpeg|350x350px|опера]]
+
[[Image:T3vu7.jpeg|350x350px|опера]]  
Цікаво відмітити, що популярний у Франції вигадник сучасних шансон і кіномузики Жозеф Косма(р. 1905) написав також велику оперу-ораторію " Ткачі" на текст Ж. Гошерона, що прозвучала уперше в 1959 р. в Германській Демократичній Республіці і лише в 1964 р. поставлену Ліонським театром. Опера-ораторія присвячена історії повстання ліонських ткачів в 1831 р. Автори, проте, не прагнули створити історичну оперу, а підкреслювали політичну актуальність матеріалу для сучасності. Від імені сучасності говорить читець, що веде спектакль. Сама історія повстання - це спогади. Головна ідея твору - необхідність революційного перевлаштування світу силами робочого класу.  
Цікаво відмітити, що популярний у Франції вигадник сучасних шансон і кіномузики Жозеф Косма(р. 1905) написав також велику оперу-ораторію " Ткачі" на текст Ж. Гошерона, що прозвучала уперше в 1959 р. в Германській Демократичній Республіці і лише в 1964 р. поставлену Ліонським театром. Опера-ораторія присвячена історії повстання ліонських ткачів в 1831 р. Автори, проте, не прагнули створити історичну оперу, а підкреслювали політичну актуальність матеріалу для сучасності. Від імені сучасності говорить читець, що веде спектакль. Сама історія повстання - це спогади. Головна ідея твору - необхідність революційного перевлаштування світу силами робочого класу.  
Строка 65: Строка 71:
=== Використані джерела  ===
=== Використані джерела  ===
-
''Презентация к уроку музыки в 7 классе по теме "Драматический образ в музыке" по программе В.В. Алеева Учитель музыки ГБОУ СОШ № 769Вологина Анастасия АлександровнаМосква, 2012''
+
''Презентация к уроку музыки в 7 классе по теме "Драматический образ в музыке" по программе В.В. Алеева Учитель музыки ГБОУ СОШ № 769Вологина Анастасия АлександровнаМосква, 2012''  
-
''Презентация к уроку: Художественный обра-стиль-язык. Автор Tрифонова Валентина Анатольевна, перподаватель музыки Жданов В. Ф.''
+
''Презентация к уроку: Художественный обра-стиль-язык. Автор Tрифонова Валентина Анатольевна, перподаватель музыки Жданов В. Ф.''  
-
''Артист музыкального театра: принципы формирования вокально-сценического мастерства. М., 2006.''
+
''Артист музыкального театра: принципы формирования вокально-сценического мастерства. М., 2006.''  
''Над уроком працювали:''  
''Над уроком працювали:''  
-
Пилипенко В.В.
+
Пилипенко В.В.  
Трифонова В.А  
Трифонова В.А  

Версия 15:10, 20 ноября 2012

Гіпермаркет Знань>>Музика>>Музика 4 клас. Повні уроки>> Опера Франціі. Вокальні вправи. Повні уроки
  

Содержание

Тема

Опера Франціі. Вокальні вправи. Повні уроки

Мета уроку

узагальнити знання учнів про оперу Франції ,використати форми і методи активізації учнів з різних видів діяльності, привчати самостійно робити висновки, формувати здібність слухати музику.

Тип уроку

навчально виховний.

vpravi

Вивчаючи попередні теми ми з вами говорили, що справжню чарівну дію має і пісня – тобто музика і покладені на неї слова. Причому, її цілюща сила відома ще з глибокої старовини. Медики давно звернули увагу: спів – особливо заняття вокалом на професійному рівні – благотворно впливає на здоров’я. Вчені пояснюють цей факт: під час співу в головному мозку утворюються ендорфіни – речовини, які називають «гормонами задоволення». Завдяки ним покращується настрій, з'являються радість і заспокоєння, підвищується життєвий тонус, відбувається позбавлення від стресів. Крім того, спів дозволяє поліпшити стан легенів, колір особи і навіть виправити поставу. Давайте більш детально зупинимось на процесі звукоутворення. Будь-яке пружне тіло в стані коливання приводить в рух частки навколишнього повітря, з яких утворюються звукові хвилі. Ці хвилі, поширюючись в просторі, сприймаються нашим вухом як звук. Так утворюється звук в природі, що оточує нас.

ребенок

У людському організмі таким пружним тілом є голосові зв’зки. Звуки мовного і співецького голосу утворюються при взаємодії голосових зв’зок, що коливаються, і дихання. За бажання людини співати усі частини його голосового апарату приходять в стан готовності до виконання цієї дії.

Процес співу розпочинається з вдиху, під час якого повітря нагнітається через ротову і носову порожнину, глотку, гортань, трахею, бронхи в розширені при вході легені. Потім під дією нервових сигналів(імпульсів) з головного мозку голосові складки змикаються, відбувається закриття голосової щілини. Це співпадає з моментом початку видиху. Зімкнуті голосові складки перегороджують шлях повітрю, що видихається, перешкоджають вільному видиху. Повітря набране при вдиху, під дією видихальних м'язів стискається, виникає тиск. Стисле повітря давить на зімкнуті голосові складки, тобто приходить у взаємодію з ними.

Як виникає звук

Відбувається " диво", переродження повітряного струменя в звуковий потік, коли коливання голосових зв'язок передаються повітряному струменю, що видихається співаком, а сам співак, як хороший оператор, контролює цей процес за допомогою вуха і уваги.

ноты

• Завдання: в Інтернет знайдіть інформацію як регулюється частота коливання голосових зв’язок. Дуже часто виникає ситуація, коли вокаліст опиняється в акустично незручних умовах: спів в заглушеній кімнаті, де багато м'яких меблів, що поглинають звук, спів на репетиції в маленькому приміщенні, особливо з живими барабанами, робота на концерті без моніторної підзвучки. 80% зривів голосу доводяться на такі ситуації. Співак починає кричати, форсувати звук. В результаті голосові складки перенапружуються, і голос перестає підкорятися вокалістові. У кращому разі доведеться декілька днів мовчати, в гіршому - шановні, вас чекають заводи. Давайте переглянемо відео:

Знайдіть інформацію як береже свої голосові зв’язки соліст групи. Навіть якщо з голосом у вас все гаразд, ви регулярно займаєтеся технікою і успішно освоюєте новий репертуар, необхідно пам'ятати про гігієну голоси. Навіть чемпіон світу по бігу ніколи не виходить на старт не розігрівшись, жоден боксер, штангіст, гімнаст не виступає в змаганнях без масажу і попередньої розминки.

микрофон

Спів - це, якщо хочете, "ювелірний спорт", що вимагає точної координації великої кількості крихітних м'язів вашого тіла, їх рухливості і витривалості. Існує думка, що розспівування може замінити чарка коньяку. Тепер уявімо собі спортсмена, що випив перед виступом. Алкоголь робить частішим пульс, посилює приплив крові у тому числі і до голосових зв'язок. В результаті вони розбухають, але не розтягуються. Розігрівання, як такого не відбувається. Те, що вам стало море по коліно, абсолютно не говорить про готовність вокального апарату виконати ваші наполеонівські завдання. Ви подібні до істоти з мускулатурою мухи і зарозумілістю слона. Тому 90% зривів голосу доводиться на такі " розминки". Якісне розспівування зберігається декілька годин. Тому якщо перед концертом або прослуховуванням вам буде ніде розспіватись, зробіть це удома, в спокійній обстановці. Чим коротше виступ і більше часу залишається до нього, тим довше потрібно розспівуватися, щоб бути на піку форми до самого виступу(звичайно 30-40 хвилин). Якщо ж ви розігріваєтеся безпосередньо перед тригодинним концертом, то не перестарайтеся, щоб голос не втомився(вистачає 10-15 хвилин). Необхідно також розспівуватися перед кожною репетицією: в гортані темно, і зв'язкам не видно, де ви знаходитесь. Як марафонський бігун продовжує біг, плавно переходячи на ходьбу після фінішу, так і професійний вокаліст після тривалого концерту або репетиції не відразу перестає співати. Навантаження необхідно знижувати поступово. Це дуже важливо для того, щоб голосові зв'язки повернулися в звичайний для них стан спокою. Після закінчення співу ваш розмовний голос повинен звучати зазвичай(не вище і не нижче), і ви маєте бути в змозі заспівати найнижчу ноту вашого діапазону.

Вправи для розспівування

Як вправи для розспівування можна використовувати ми дізнаємося з наступного відео:

Продовжуючи наш урок наступною темою про Французьку оперу, неможливо не згадати державний оперний театр, величезний центр французької музично-театральної культури Опера Гарньє, Гранд Опера Парижу.


Андре Моруа у своєму листі-книзі, присвяченій Парижу, пише: "Нотр-Дам. Конкорд.Ось серця Парижу! Але у Парижу насправді три серця. Третє серце - це площа Опери. Якби перед вами виявилися афіші тижневого або декадного репертуару усіх оперних театрів країни, чи не в кожній з них ви знайшли б назви однією, двох, а можливо, і трьох опер, написаних французькими композиторами.

опера

В усякому разі, важко уявити собі таку оперну трупу, яка не ставила б " Кармен" Жоржа Бізе або " Фауста" Шарля Гуно. Поза сумнівом, ці твори входять до золотого фонду світової оперної класики, і часу не владно змусити потьмяніти їх дивовижні музичні фарби. Покоління людей змінюють один одного, але популярність цих шедеврів Бізе і Гуно анітрохи не слабшає. Давайте пригадаємо найвідоміші уривки з цих творів:.

А зараз ми з вами прослухаємо виконання куплетів Мефістофеля у різних виконаннях. Проаналізуйте виконання і скажіть яке вам більше сподобалось і чому:


Але, зрозуміло, значення французької опери в історичному процесі розвитку цього жанру далеко не вичерпується названими творами Гуно і Бізе.

Люлли

Починаючи з Жана Батиста Люллі(1632-1687), французька культура з повним правом може гордитися багатьма і багатьма своїми композиторами, що залишили цінну спадщину в області музичного театру. • Завдання: проаналізуйте який вплив творчості Жана Батиста Люллі на розвиток інших національних оперних шкіл. На виникнення французької комічної опери зробила вплив і "Служниця-пані" Дж. Перголезі, з якою парижани познайомилися в 1752 р. під час гастролей італійської трупи. Відтоді французька комічна опера засвоює особливість італійською: музична дія перемежається розмовними сценами - інтермедіями. У тому ж 1752 р., коли в Парижі йшла "Служниця-пані", Жан Жак Руссо пише свого "Сільського чародія". Тут використовуються не лише чисто зовнішні форми комедійного жанру. "Сільський чародій" затверджує принципово новий тип музичного спектаклю : легендарних осіб і міфологічних героїв змінюють на французькій оперній сцені прості люди з їх буденними інтересами, радощами і печалями.

опера

Роки консульства і імперії Наполеона Бонапарта(1799-1814) наклали помітний відбиток на французьку музичну культуру. У "Імператорській академії музики"(так тепер називається "Театр національної опери") ставляться опери, зміст яких базувався переважно на легендах, міфах або давніх історичних подіях. На сцені панує підведений тон, одно представлення своєю помпезністю і пишнотою затьмарює інше. Інші твори пишуться з відвертою метою прославити всесильного Наполеона. Для "Імперської академії музики" працюють композитори як старшого покоління, так і молоді, тільки ще вступаючі на самостійний творчий шлях. Кращі опери цього періоду - " Семирамида" Ш. С. Кателя, " Барды" Ж. Ф. Лесюера і особливо " Весталка" італійця Г. Л. Спонтини, яскрава театральність і видовищність якої передбачає оперну творчість Д. Мейєрбера. Серед нині чинних французьких оперних композиторів примітна фігура румуна Марселя Михайловича(р. 1898), що живе в Парижі з 1919 м. Перу цього композитора належать дві особливо характерні по вибору матеріалу для післявоєнних років опери : " Повернення"(1954) - присвячена А. онеггеру радіоп'єса по відомій новелі Мопассана "В порту"(лібретто К. Руппеля), трагічна історія " того, що повернувся" і забутого, з актуальним сучасним підтекстом і соціально-критичними мотивами; і друга - "Крапп, або Остання стрічка"(1960), одноактна опера по п'єсі Сэмюэля Беккета.

опера

Цікаво відмітити, що популярний у Франції вигадник сучасних шансон і кіномузики Жозеф Косма(р. 1905) написав також велику оперу-ораторію " Ткачі" на текст Ж. Гошерона, що прозвучала уперше в 1959 р. в Германській Демократичній Республіці і лише в 1964 р. поставлену Ліонським театром. Опера-ораторія присвячена історії повстання ліонських ткачів в 1831 р. Автори, проте, не прагнули створити історичну оперу, а підкреслювали політичну актуальність матеріалу для сучасності. Від імені сучасності говорить читець, що веде спектакль. Сама історія повстання - це спогади. Головна ідея твору - необхідність революційного перевлаштування світу силами робочого класу.

Великі хорові сцени і яскраві пісенні епізоди складають основу цього твору. Косма легко сполучає шансон і хори речитативними репліками солістів. Мовна партія читця коментує дію. Твір надає можливості як концертного, так і сценічного виконання.

Домашнє завдання

В Power Point підготуйте презентацію про видатних діячів оперного мистецтва Франціі, з використанням музичного матеріалу.

Використані джерела

Презентация к уроку музыки в 7 классе по теме "Драматический образ в музыке" по программе В.В. Алеева Учитель музыки ГБОУ СОШ № 769Вологина Анастасия АлександровнаМосква, 2012

Презентация к уроку: Художественный обра-стиль-язык. Автор Tрифонова Валентина Анатольевна, перподаватель музыки Жданов В. Ф.

Артист музыкального театра: принципы формирования вокально-сценического мастерства. М., 2006.

Над уроком працювали:

Пилипенко В.В.

Трифонова В.А

Жданов В.Ф.

Відредаговано та надіслано: Пилипенко В.В.