|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
| '''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Інформатика|Інформатика]]>>[[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]>>Інформатика: Симетричні фігури'''<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на Тему, Симетричні фігури</metakeywords> | | '''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Інформатика|Інформатика]]>>[[Інформатика 5 клас|Інформатика 5 клас]]>>Інформатика: Симетричні фігури'''<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на Тему, Симетричні фігури</metakeywords> |
| | | |
- | СИМЕТРИЧНІ ФІГУРИ
| + | <br> |
| | | |
- | <br>Подивіться уважно на [[Практична робота №4:” СТВОРЕННЯ ГРАФІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ”|рисунки]]. | + | '''Симетричні фігури'''<br>Подивіться уважно на [[Практична робота №4:” СТВОРЕННЯ ГРАФІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ”|рисунки]]. |
| | | |
| [[Image:Sdf.jpg|Приклад симетричних фігур з вертикальною віссю симетрії]] | | [[Image:Sdf.jpg|Приклад симетричних фігур з вертикальною віссю симетрії]] |
Строка 9: |
Строка 9: |
| <br>На кожному з них проведена вертикальна пряма, яка ділить фігуру на дві частини. При цьому ліва і права половини фігури є дзеркальним відображенням одна одної. У таких випадках говорять, що фігура симетрична відносно цієї вертикальної прямої. Саму пряму називають віссю симетрії фігури. | | <br>На кожному з них проведена вертикальна пряма, яка ділить фігуру на дві частини. При цьому ліва і права половини фігури є дзеркальним відображенням одна одної. У таких випадках говорять, що фігура симетрична відносно цієї вертикальної прямої. Саму пряму називають віссю симетрії фігури. |
| | | |
- | <br>Симетричні фігури можна одержувати [[ТТема 46. Практична робота № 21: Створення орнаментів|різними способами]].<br><br>Проведіть на аркуші паперу будь-яку пряму. З одного її боку намалюйте, наприклад, яблуко. Прикладіть до прямої край дзеркала перпендикулярно до площини малюнка. У дзеркалі ви побачите відображення яблука. Ці фігури будуть симетричними відносно проведеної прямої.<br><br>Складіть удвоє аркуш паперу. Виріжте ножицями візерунок, як це показано на рисунку, а потім розгорніть аркуш. Ви отримаєте фігуру, симетричну відносно лінії згину.<br> | + | <br>Симетричні фігури можна одержувати [[ТТема 46. Практична робота № 21: Створення орнаментів|різними способами]].<br>Проведіть на аркуші паперу будь-яку пряму. З одного її боку намалюйте, наприклад, яблуко. Прикладіть до прямої край дзеркала перпендикулярно до площини малюнка. У дзеркалі ви побачите відображення яблука. Ці фігури будуть симетричними відносно проведеної прямої.<br>Складіть удвоє аркуш паперу. Виріжте ножицями візерунок, як це показано на рисунку, а потім розгорніть аркуш. Ви отримаєте фігуру, симетричну відносно лінії згину.<br> |
| | | |
| Спробуйте поставити фарбою клякси на папері. Знову ж таки складіть аркуш удвоє та притисніть долонею. Після розгортання паперу ви побачите симетричний візерунок.<br>Симетричні фігури можна часто зустріти в природі, архітектурі, мистецтві тощо. | | Спробуйте поставити фарбою клякси на папері. Знову ж таки складіть аркуш удвоє та притисніть долонею. Після розгортання паперу ви побачите симетричний візерунок.<br>Симетричні фігури можна часто зустріти в природі, архітектурі, мистецтві тощо. |
| | | |
- | <br>Графічний редактор Раіnt дає змогу будувати симетричні зображення.<br><br>Пригадаймо, що меню Малюнок містить команду Відобразити/повернути. Ця команда викликає вікно Відображення й поворот, яке дає змогу виконати відображення або поворот на 90, 180 чи 270 градусів.<br><br>Якщо побудувати чотирикутник, зробити його копію, а котім Відобразити зліва направо, то ви отримаєте два симетричних чотирикутники. Вони будуть дзеркальним відображенням одне одного відносно вертикальної прямої -вертикальної осі симетрії.
| + | Графічний редактор Раіnt дає змогу будувати симетричні зображення.<br>Пригадаймо, що меню Малюнок містить команду Відобразити/повернути. Ця команда викликає вікно Відображення й поворот, яке дає змогу виконати відображення або поворот на 90, 180 чи 270 градусів.<br>Якщо побудувати чотирикутник, зробити його копію, а котім Відобразити зліва направо, то ви отримаєте два симетричних чотирикутники. Вони будуть дзеркальним відображенням одне одного відносно вертикальної прямої -вертикальної осі симетрії. |
| | | |
- | <br>Якщо чотирикутник Відобразити зверху вниз, то отриманий чотирикутник буде симетричним відносно горизонтальної осі симетрії.<br><br><u>''Практична робота''</u><br>♦ Завантажте графічнітй редактор Раіnt.<br>♦ Намалюйте відрізок, скопіюйте його будь-яким відомим вам способом.<br>♦ Використайте команду Відобразити зліва направо з мето Малюнок.<br>♦ Перемістіть отриманий фрагмент праворуч першого відрізка.<br>♦ Знову скопіюйте відрізок. Використайте команду Відобразити зверху вниз.<br>♦ Перемістіть отриманий фрагмент нижче першого відрізка.<br>♦ Подібним чином побудуйте симетричні трикутники, інші фігури.<br><br><u>''Питання та завдання''</u><br>1. Що таке вісь симетрії фігури?<br>2. Як побудувати фігури, симетричні відносно вертикальної осі?<br>3. Як побудувати фігури, симетричні відносно горизон гальної осі?<br>4. Назвіть елементи вікна Відображення й поворот.
| + | Якщо чотирикутник Відобразити зверху вниз, то отриманий чотирикутник буде симетричним відносно горизонтальної осі симетрії.<br><br>'''Практична робота'''<br>♦ Завантажте графічнітй редактор Раіnt.<br>♦ Намалюйте відрізок, скопіюйте його будь-яким відомим вам способом.<br>♦ Використайте команду Відобразити зліва направо з мето Малюнок.<br>♦ Перемістіть отриманий фрагмент праворуч першого відрізка.<br>♦ Знову скопіюйте відрізок. Використайте команду Відобразити зверху вниз.<br>♦ Перемістіть отриманий фрагмент нижче першого відрізка.<br>♦ Подібним чином побудуйте симетричні трикутники, інші фігури.<br><br>'''Питання та завдання'''<br>''1. Що таке вісь симетрії фігури?<br>2. Як побудувати фігури, симетричні відносно вертикальної осі?<br>3. Як побудувати фігури, симетричні відносно горизон гальної осі?<br>4. Назвіть елементи вікна Відображення й поворот.'' |
| | | |
| <br> | | <br> |
Версия 07:37, 1 октября 2012
Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 5 клас>>Інформатика: Симетричні фігури
Симетричні фігури Подивіться уважно на рисунки.
На кожному з них проведена вертикальна пряма, яка ділить фігуру на дві частини. При цьому ліва і права половини фігури є дзеркальним відображенням одна одної. У таких випадках говорять, що фігура симетрична відносно цієї вертикальної прямої. Саму пряму називають віссю симетрії фігури.
Симетричні фігури можна одержувати різними способами. Проведіть на аркуші паперу будь-яку пряму. З одного її боку намалюйте, наприклад, яблуко. Прикладіть до прямої край дзеркала перпендикулярно до площини малюнка. У дзеркалі ви побачите відображення яблука. Ці фігури будуть симетричними відносно проведеної прямої. Складіть удвоє аркуш паперу. Виріжте ножицями візерунок, як це показано на рисунку, а потім розгорніть аркуш. Ви отримаєте фігуру, симетричну відносно лінії згину.
Спробуйте поставити фарбою клякси на папері. Знову ж таки складіть аркуш удвоє та притисніть долонею. Після розгортання паперу ви побачите симетричний візерунок. Симетричні фігури можна часто зустріти в природі, архітектурі, мистецтві тощо.
Графічний редактор Раіnt дає змогу будувати симетричні зображення. Пригадаймо, що меню Малюнок містить команду Відобразити/повернути. Ця команда викликає вікно Відображення й поворот, яке дає змогу виконати відображення або поворот на 90, 180 чи 270 градусів. Якщо побудувати чотирикутник, зробити його копію, а котім Відобразити зліва направо, то ви отримаєте два симетричних чотирикутники. Вони будуть дзеркальним відображенням одне одного відносно вертикальної прямої -вертикальної осі симетрії.
Якщо чотирикутник Відобразити зверху вниз, то отриманий чотирикутник буде симетричним відносно горизонтальної осі симетрії.
Практична робота ♦ Завантажте графічнітй редактор Раіnt. ♦ Намалюйте відрізок, скопіюйте його будь-яким відомим вам способом. ♦ Використайте команду Відобразити зліва направо з мето Малюнок. ♦ Перемістіть отриманий фрагмент праворуч першого відрізка. ♦ Знову скопіюйте відрізок. Використайте команду Відобразити зверху вниз. ♦ Перемістіть отриманий фрагмент нижче першого відрізка. ♦ Подібним чином побудуйте симетричні трикутники, інші фігури.
Питання та завдання 1. Що таке вісь симетрії фігури? 2. Як побудувати фігури, симетричні відносно вертикальної осі? 3. Як побудувати фігури, симетричні відносно горизон гальної осі? 4. Назвіть елементи вікна Відображення й поворот.
Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 5 клас
Вислано читачаму з сайту
Плани уроків з інформатики, онлайн уроки з інформатики, підручники онлайн, електронні видання безкоштовно, реферати
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|