KNOWLEDGE HYPERMARKET


Література та мистецтво.Повні уроки
(Новая страница: «'''Гіпермаркет Знань>>[[Історія всесвітня|Історія в...»)
 
(3 промежуточные версии не показаны)
Строка 3: Строка 3:
<metakeywords>Всесвітня історія, клас, урок, на тему, 11 клас,Література та мистецтво.</metakeywords><br>  
<metakeywords>Всесвітня історія, клас, урок, на тему, 11 клас,Література та мистецтво.</metakeywords><br>  
-
=== Тема ===
+
=== Тема ===
-
<span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre"> </span> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; '''Література та мистецтво'''
+
<span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre"> </span> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Література та мистецтво  
-
=== Мета: ===
+
=== Мета: ===
-
<span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre"> </span>&nbsp;&nbsp; &nbsp;'''Описати &nbsp;напрямки розвитку культури, особливості, причини, рушійну&nbsp;'''
+
<span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre"> </span>&nbsp;&nbsp; &nbsp;Описати &nbsp;напрямки розвитку культури, особливості, причини, рушійну силу змін.
-
'''&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;силу змін.'''
+
=== Задача уроку:  ===
-
=== Задача уроку: ===
+
&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;Сформувати в учнів поняття про світову культуру, її вплив на свідомість людства, масовий контроль та маніпуляцію.
-
&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;'''Сформувати в учнів поняття про світову культуру, її вплив на свідомість&nbsp;'''
+
=== Структура уроку ===
-
 
+
-
'''&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;людства, масовий контроль та маніпуляцію.'''
+
-
 
+
-
<br>
+
-
 
+
-
=== Структура уроку ===
+
1. Викладка нового матеріалу  
1. Викладка нового матеріалу  
Строка 31: Строка 25:
4. Теми для обговорення у групі  
4. Теми для обговорення у групі  
-
5. Основні дати та терміни  
+
5. Основні дати та терміни<br>  
-
 
+
-
<br>  
+
-
=== Хід уроку ===
+
=== Хід уроку ===
1. Опитування домашнього завдання  
1. Опитування домашнього завдання  
-
2. &nbsp;Вивчення нового матеріалу. Бесіда. Розповідь. Читання матеріалу класом. Перегляд відео.  
+
2. &nbsp;Вивчення нового матеріалу. [[Бесіда-розповідь_про_Лесю_Українку|Бесіда]]. Розповідь. Читання матеріалу класом. Перегляд відео.  
3. Дискусія, робота &nbsp;по групам  
3. Дискусія, робота &nbsp;по групам  
Строка 49: Строка 41:
'''1. Розвиток літератури'''  
'''1. Розвиток літератури'''  
-
Віхами художнього осмислення фронтової війни стали післявоєнні романи німецьких авторів А.Зегерс, В.Бределя, Е.-М.Ремарка, Б.Апіца. Долі обдурених нацистською пропагандою, мораль фізично покаліченого покоління були головною темою творів письменника Г.Бьолля і скульптора Фріца Кремера. Останній створив немало скульптурних композицій, передаючи почуття і силу духу в’язнів концтаборів.  
+
Віхами художнього осмислення фронтової війни стали післявоєнні романи німецьких авторів А.Зегерс, В.Бределя, Е.-М.Ремарка, Б.Апіца. Долі обдурених нацистською пропагандою, мораль фізично покаліченого покоління були головною темою творів письменника Г.Бьолля і скульптора Фріца Кремера. Останній створив немало скульптурних [[Створення_композицій_“Дерево_життя”,_“Зимова_квітка._Роздаточний_матеріал|композицій]], передаючи почуття і силу духу в’язнів концтаборів.  
-
Бурхливі події ХХ ст. дали багатьом письменникам привід до історичних паралелей. Ролі насильства в історії, видатної особи і народу, долі творчої інтелігенції у переломні епохи присвячено твори Ліона Фейхтвангера (1884-1958) "Лисиці у винограднику", "Мудрість дивака", "Гойя".&nbsp;  
+
Бурхливі події ХХ ст. дали багатьом письменникам привід до історичних паралелей. Ролі насильства в історії, видатної особи і народу, долі творчої інтелігенції у переломні епохи присвячено твори Ліона Фейхтвангера (1884-1958) "Лисиці у винограднику", "[[Краса_і_мудрість_прислів'їв_і_приказок|Мудрість]] дивака", "Гойя".&nbsp;  
У 50-х роках у літературі з’являються "розгнівані молоді люди" – англійські письменники К.Еміс, Д.Уейт, Д.Осборн та ін. Їх твори відрізнялись антифашистською спрямованістю, переживанням за долю молоді, презирством до респектабельності й фальші. Вони відстоювали свободу особи та її право на самовираження. "Розгнівані" й американські "бітники" стали ідейними попередниками рок-руху.  
У 50-х роках у літературі з’являються "розгнівані молоді люди" – англійські письменники К.Еміс, Д.Уейт, Д.Осборн та ін. Їх твори відрізнялись антифашистською спрямованістю, переживанням за долю молоді, презирством до респектабельності й фальші. Вони відстоювали свободу особи та її право на самовираження. "Розгнівані" й американські "бітники" стали ідейними попередниками рок-руху.  
Строка 57: Строка 49:
Гірка правда про війни у Індокитаї і Алжирі представлена в романах П.Курдата і А.Стіля, у кінострічці О.Стоуна "Взвод". Злочинна діяльність спецслужб відображена в романах Грема Гріна (1904-1990) "Тихий американець", "Наша людина у Гавані", у кінострічках Д.Даміані і С.Поллака.  
Гірка правда про війни у Індокитаї і Алжирі представлена в романах П.Курдата і А.Стіля, у кінострічці О.Стоуна "Взвод". Злочинна діяльність спецслужб відображена в романах Грема Гріна (1904-1990) "Тихий американець", "Наша людина у Гавані", у кінострічках Д.Даміані і С.Поллака.  
-
http://www.youtube.com/watch?v=Fs0jpbcPQpU
+
{{#ev:youtube|Fs0jpbcPQpU}}
 +
<div>'''2. Образотворче мистецтво''' </div>
 +
{{#ev:youtube|MXkjM2Wl4NQ}}
-
'''2. Образотворче мистецтво'''
+
У мистецтві соціалістичного реалізму є немало досягнень. В СРСР кінорежисер С.Герасимов, письменник А.Платонов, художник Д.Шмаринов створили низку талановитих творів. Визнання отримала творчість французького письменника Л.Арагона (1897-1980). Його роман "Пристрасний тиждень" (1958) історично і психологічно правдиво зображує митця під час "ста днів" Наполеона, тиждень важких роздумів і хитань, принципових рішень про сутність свого життя як офіцера, громадянина, людини, митця. У літературі Радянського Союзу популярністю користувались твори М.Шолохова, О.[[Тема_36._Олесь_Гончар._Огляд_життєвого_і_творчого_шляху_письменника._Формування_особистості_і_світоглядних_переконань.|Гончара]], Ч.Айтматова.  
-
http://www.youtube.com/watch?v=MXkjM2Wl4NQ
+
{{#ev:youtube|KGiV7Es6vQQ&amp;feature=related}}
-
У мистецтві соціалістичного реалізму є немало досягнень. В СРСР кінорежисер С.Герасимов, письменник А.Платонов, художник Д.Шмаринов створили низку талановитих творів. Визнання отримала творчість французького письменника Л.Арагона (1897-1980). Його роман "Пристрасний тиждень" (1958) історично і психологічно правдиво зображує митця під час "ста днів" Наполеона, тиждень важких роздумів і хитань, принципових рішень про сутність свого життя як офіцера, громадянина, людини, митця. У літературі Радянського Союзу популярністю користувались твори М.Шолохова, О.Гончара, Ч.Айтматова.  
+
Продовжував свої пошуки іспанський художник Сальвадор Далі. У його творах відображаються потаємні закутки людського розуму. Більшість його образів нагадують химер з людськими рисами. Реальні люди на картинах зображувались нам у вигаданому середовищі. Його картини збуджують думку і змушують замислитись над філософськими проблемами людства.  
-
http://www.youtube.com/watch?v=KGiV7Es6vQQ&amp;feature=related
+
{{#ev:youtube|WBcOItJ4PLI}}
-
Продовжував свої пошуки іспанський художник Сальвадор Далі. У його творах відображаються потаємні закутки людського розуму. Більшість його образів нагадують химер з людськими рисами. Реальні люди на картинах зображувались нам у вигаданому середовищі. Його картини збуджують думку і змушують замислитись над філософськими проблемами людства.  
+
[[Image:Неореализм. Ренато Гуттузо.jpeg|300px|Неореализм. Ренато Гуттузо]]
 +
 
 +
''Неореализм. Ренато Гуттузо''
 +
 
 +
Глибокий слід у мистецтві залишили [[А._П._Чехов._Художник_жизни|художники]]-комуністи Ренато Гуттузо і Андре Фужерон, які втілили в живопису принципи неореалізму. Всесвітньо відомими стали малюнки Херлуфа Бідструпа і Жана Еффеля, які працювали в жанрі коміксу, надавши йому гуманістичного і політичного забарвлення.
 +
 
 +
[[Image:Херлуфа Бідструпа.jpeg|300px|Херлуфа Бідструпа]]
 +
 
 +
''Херлуфа Бідструпа''
-
http://www.youtube.com/watch?v=WBcOItJ4PLI
+
[[Image:Андре Фужерон.jpeg|300px|робота Андре Фужерон]]
-
Глибокий слід у мистецтві залишили художники-комуністи Ренато Гуттузо і Андре Фужерон, які втілили в живопису принципи неореалізму. Всесвітньо відомими стали малюнки Херлуфа Бідструпа і Жана Еффеля, які працювали в жанрі коміксу, надавши йому гуманістичного і політичного забарвлення.
+
''робота Андре Фужерон''
Після війни образотворче мистецтво розвивалось двома напрямками.  
Після війни образотворче мистецтво розвивалось двома напрямками.  
-
Прихильники реалізму продовжували вважати, що завдання мистецтва полягає у створенні таких образів, які б легко впізнавалися людиною, були їй доступними і зрозумілими. Вони почали шукати нових засобів впливу на внутрішній світ людини.  
+
Прихильники реалізму продовжували вважати, що завдання [[Засоби_виразності_декоративного_мистецтва|мистецтва]] полягає у створенні таких образів, які б легко впізнавалися людиною, були їй доступними і зрозумілими. Вони почали шукати нових засобів впливу на внутрішній світ людини.  
В той же час спалахнув загальний інтерес до напрямку, який здобув назву абстракціонізму. Якщо в реалізмі в центрі твору є людина, предмети, що її оточують, природа, то в абстракціонізмі митець прагне висловити свої почуття, думки, поривання через образи, що їх неможливо зустріти в реальному світі. Тобто митці абстрагувались (відчужувались, відходили) від світу речей і жили в своєму окремому світі. Це міг бути світ кольорових плям, геометричних фігур, переплетених ліній.  
В той же час спалахнув загальний інтерес до напрямку, який здобув назву абстракціонізму. Якщо в реалізмі в центрі твору є людина, предмети, що її оточують, природа, то в абстракціонізмі митець прагне висловити свої почуття, думки, поривання через образи, що їх неможливо зустріти в реальному світі. Тобто митці абстрагувались (відчужувались, відходили) від світу речей і жили в своєму окремому світі. Це міг бути світ кольорових плям, геометричних фігур, переплетених ліній.  
Строка 81: Строка 83:
Піднесення після війни демократичного руху сприяло виникненню різновиду критичного реалізму – неореалізму. Його засновниками були італійські кінорежисери Р.Росселіні, Де Сантіс, Л.Вісконті, М.Антоніоні. Неореалізм поставив за мету показати "розгримоване життя", розгорнувши перед глядачами панораму життя нетрів, озлоблених злиднями людей, боротьбу за соціальну справедливість. Особливістю їхнього методу була точна передача деталей, залучення непрофесійних акторів, використання народної мови і місцевих діалектів. Це зближувало художнє кіно з документальним.  
Піднесення після війни демократичного руху сприяло виникненню різновиду критичного реалізму – неореалізму. Його засновниками були італійські кінорежисери Р.Росселіні, Де Сантіс, Л.Вісконті, М.Антоніоні. Неореалізм поставив за мету показати "розгримоване життя", розгорнувши перед глядачами панораму життя нетрів, озлоблених злиднями людей, боротьбу за соціальну справедливість. Особливістю їхнього методу була точна передача деталей, залучення непрофесійних акторів, використання народної мови і місцевих діалектів. Це зближувало художнє кіно з документальним.  
-
Принципи неореалізму мали значний вплив на світовий кінематограф, який творчо був використаний у кінострічках Стенлі Крамера (США), Акіри Куросави (Японія), Анджея Вайди (Польща), Олексія Германа (СРСР).  
+
Принципи неореалізму мали значний вплив на світовий кінематограф, який творчо був використаний у кінострічках Стенлі Крамера ([[Презентація_до_теми"США_у_першій_половині_ХІХ_ст"_9_клас|США]]), Акіри Куросави (Японія), Анджея Вайди (Польща), Олексія Германа (СРСР).  
Неореалізм проник в образотворче мистецтво (Р.Гуттузо, А.Фужерон, Е.Уайет) і в літературу (Е. де Філіппо, М.Міллер, Д.Олдрідж).  
Неореалізм проник в образотворче мистецтво (Р.Гуттузо, А.Фужерон, Е.Уайет) і в літературу (Е. де Філіппо, М.Міллер, Д.Олдрідж).  
Строка 91: Строка 93:
У другій половині ХХ ст. загальною рисою театрального мистецтва стало захоплення соціальною і політичною проблематикою.  
У другій половині ХХ ст. загальною рисою театрального мистецтва стало захоплення соціальною і політичною проблематикою.  
-
Етапом розвитку театрального мистецтва став епічний театр Бертольда Брехта (1898-1956). У своїй творчості він змушував глядача аналізувати те, що відбувається на сцені. Увага приверталась не до розв’язки, а до ходу подій. Для цього застосовувався ефект "відчуження": розгляд загальновідомих істин з нетрадиційної точки зору, звернення до залу, виконання пісень, не пов’язаних з сюжетом, чергування віршів і прози, діалогів і пісень, заміна декорації при відкритій завісі, використання масок. В Англії "література розгніваних" прямо увійшла в театр через творчість Дж.Осборна, Шійли Ділені, Брендана Біена та інших. Театр цього напрямку відзначався непримиренністю до суспільного лицемірства, подвійної моралі, крайнього індивідуалізму.  
+
Етапом розвитку театрального мистецтва став епічний театр Бертольда Брехта (1898-1956). У своїй творчості він змушував глядача аналізувати те, що відбувається на сцені. Увага приверталась не до розв’язки, а до ходу подій. Для цього застосовувався ефект "відчуження": розгляд загальновідомих істин з нетрадиційної точки зору, звернення до залу, виконання пісень, не пов’язаних з сюжетом, чергування віршів і прози, діалогів і пісень, заміна декорації при відкритій завісі, використання масок. В Англії "[[Зарубіжна_література|література]] розгніваних" прямо увійшла в театр через творчість Дж.Осборна, Шійли Ділені, Брендана Біена та інших. Театр цього напрямку відзначався непримиренністю до суспільного лицемірства, подвійної моралі, крайнього індивідуалізму.  
У Західній Європі пропагував критичний напрям так званий "театр абсурду" (Семюель Беккет, ірландський драматург, Ежен Іонеско, французький драматург). Головна ідея творів – безглуздя навколишнього світу, який може лише породжувати хаос, страх, нерозумні вчинки людей – від відчаю до бунту.  
У Західній Європі пропагував критичний напрям так званий "театр абсурду" (Семюель Беккет, ірландський драматург, Ежен Іонеско, французький драматург). Головна ідея творів – безглуздя навколишнього світу, який може лише породжувати хаос, страх, нерозумні вчинки людей – від відчаю до бунту.  
Строка 98: Строка 100:
Не дивлячись на ідеологічний тиск, розвивалось театральне мистецтво в СРСР. "Театр на Таганці" став одним з осередків духовного дисидентства.  
Не дивлячись на ідеологічний тиск, розвивалось театральне мистецтво в СРСР. "Театр на Таганці" став одним з осередків духовного дисидентства.  
 +
 +
[[Image:Театр на Таганці.jpeg|300px|Театр на Таганці]]
 +
 +
''Театр на Таганці''
<br>  
<br>  
-
'''4. Музика'''  
+
'''4. [[Західноєвропейська_класична_музика|Музика]]'''  
Як і в образотворчому мистецтві, у музиці існують два головних напрями – класичний і модерністський. У СРСР і соціалістичних країнах переважав класичний напрям. Це з одного боку, було позитивним, тому що формувались музичні смаки, поширювалась класична музика. З іншого боку, це викликало протест і нігілізм, особливо у молоді.  
Як і в образотворчому мистецтві, у музиці існують два головних напрями – класичний і модерністський. У СРСР і соціалістичних країнах переважав класичний напрям. Це з одного боку, було позитивним, тому що формувались музичні смаки, поширювалась класична музика. З іншого боку, це викликало протест і нігілізм, особливо у молоді.  
Строка 107: Строка 113:
У повоєнні роки сформувалось сузір’я видатних композиторів, виконавців, співаків. Серед них російські композитори Сергій Прокоф’єв, Родіон Щедрін, Артур Шнітке, американські Леонард Бернстайн, Джан Карло Менотті.  
У повоєнні роки сформувалось сузір’я видатних композиторів, виконавців, співаків. Серед них російські композитори Сергій Прокоф’єв, Родіон Щедрін, Артур Шнітке, американські Леонард Бернстайн, Джан Карло Менотті.  
-
Вершин мистецтва досягли піаністи Давид Горовіц та Ван Кліберн (США), Святослав Ріхтер (Росія), скрипаль Павло Коган, &nbsp;співаки Лучано Паваротті (Італія), Маріо Ланца (США), Євгенія Мірошниченко, Анатолій Солов’яненко (Україна) та багато інших.  
+
Вершин мистецтва досягли піаністи Давид Горовіц та Ван Кліберн (США), Святослав Ріхтер (Росія), скрипаль Павло Коган, &nbsp;співаки Лучано Паваротті ([[Італія.|Італія]]), Маріо Ланца (США), Євгенія Мірошниченко, Анатолій Солов’яненко (Україна) та багато інших.  
&nbsp;  
&nbsp;  
Строка 113: Строка 119:
'''5. Рок-рух'''  
'''5. Рок-рух'''  
-
Феноменом художнього життя 60-х років став рок-рух, який сформувався у Англії і США, а згодом охопив весь світ. Вийшовши з надр масової культури, творці року – Елвіс Преслі, групи "Бітлз", "Ролінг Стоунз" та інші виконавці – порвали з нею, висловивши стихійний протест молоді соціальній невлаштованості, війнам, мілітаризму, расовій дискримінації. Тексти пісень були відверті, їх образ підкреслено демократичним, а їхня поведінка кидала виклик нормам моралі. Музичне дарування виконавців, підвищені звуки, ритмічні мелодії викликали захоплення, перетворювались на силу, здатну об’єднати молодь.
+
<br>
-
http://www.youtube.com/watch?v=q6KIyxQ46Es&amp;feature=BF&amp;list=PL7CE5F13DFEC776CC&amp;index=20
+
[[Image:Elvis Presley (Элвис Пресли.jpeg|300px|Elvis Presley (Элвис Пресли]]
-
Творчість легендарної групи "Бітлз" у зародковій формі містила ідейні й стильові напрямки року, які згодом склалися у самостійні течії. Їхні пісні стали неофіційними гімнами молоді. День народження і день трагічної загибелі Джона Леннона відзначаються молоддю багатьох країн світу.  
+
''Elvis Presley (Элвис Пресли''
 +
 
 +
[[Image:Ролінг Стоунз.jpeg|300px|Ролінг Стоунз]]
 +
 
 +
''Ролінг Стоунз''
 +
 
 +
Феноменом художнього життя 60-х років став рок-рух, який сформувався у Англії і США, а згодом охопив весь світ. Вийшовши з надр масової культури, творці року – Елвіс Преслі, групи "Бітлз", "Ролінг Стоунз" та інші виконавці – порвали з нею, висловивши стихійний протест молоді соціальній невлаштованості, війнам, мілітаризму, расовій дискримінації. Тексти пісень були відверті, їх образ підкреслено демократичним, а їхня поведінка кидала виклик нормам [[Урок_на_тему:_"Утвердження_народної_моралі_та_внутрішньої_краси_у_п’єсі_І.Котляревського_„_Наталка_Полтавка”.|моралі]]. Музичне дарування виконавців, підвищені звуки, ритмічні мелодії викликали захоплення, перетворювались на силу, здатну об’єднати молодь.
 +
 
 +
{{#ev:youtube|q6KIyxQ46Es&amp;feature=BF&amp;list=PL7CE5F13DFEC776CC&amp;index=20}}
 +
 
 +
Творчість легендарної групи "Бітлз" у зародковій формі містила ідейні й стильові напрямки року, які згодом склалися у самостійні течії. Їхні пісні стали неофіційними гімнами [[Молодіжна_мода|молоді]]. День народження і день трагічної загибелі Джона Леннона відзначаються молоддю багатьох країн світу.  
 +
 
 +
[[Image:Бітлз.jpeg|300px|Бітлз]]
 +
 
 +
''Бітлз''
Рок зв’язаний з передовими рухами. Міжнародний рок-фестиваль 1968 р. засудив війну у В’єтнамі. З того часу стали популярними фестивалі "Рок проти…" (расизму, мілітаризму, наркоманії).  
Рок зв’язаний з передовими рухами. Міжнародний рок-фестиваль 1968 р. засудив війну у В’єтнамі. З того часу стали популярними фестивалі "Рок проти…" (расизму, мілітаризму, наркоманії).  
Строка 123: Строка 143:
Рок-музиканти проводили екологічні й благодійницькі акції.  
Рок-музиканти проводили екологічні й благодійницькі акції.  
-
Неоднорідність рок-руху дозволила бізнесу вихолостити бунтарство багатьох груп і використати їх у комерційних цілях, повернувши рок у лоно масової культури.  
+
Неоднорідність рок-руху дозволила [[Конспект_до_теми_Роль_бізнесу_у_суспільстві|бізнесу]] вихолостити бунтарство багатьох груп і використати їх у комерційних цілях, повернувши рок у лоно масової культури.  
У Радянському Союзі рок-музика набула розповсюдження в 60-х роках. Вона таврувалась офіційною ідеологією як прояв буржуазної культури. Тому рок-музика існувала напівлегально, іноді підпільно. Поступово рок-музиці вдалось вийти на широку аудиторію. Лідерами радянського року стали групи "Машина времени", "Аквариум", "ДДТ", "Кино" й інші. З часом рок став не лише музикою, а й стилем життя і мислення молоді. Він характеризується відкритістю, внутрішньою і зовнішньою свободою, пацифізмом, нетерпінням тоталітаризму, презирством до цінностей "ситого" суспільства.  
У Радянському Союзі рок-музика набула розповсюдження в 60-х роках. Вона таврувалась офіційною ідеологією як прояв буржуазної культури. Тому рок-музика існувала напівлегально, іноді підпільно. Поступово рок-музиці вдалось вийти на широку аудиторію. Лідерами радянського року стали групи "Машина времени", "Аквариум", "ДДТ", "Кино" й інші. З часом рок став не лише музикою, а й стилем життя і мислення молоді. Він характеризується відкритістю, внутрішньою і зовнішньою свободою, пацифізмом, нетерпінням тоталітаризму, презирством до цінностей "ситого" суспільства.  
-
&nbsp;http://www.youtube.com/watch?v=0Cnfrg5eh28&amp;feature=related
+
[[Image:Машина времени.jpeg|300px|Машина времени]]
-
<br>
+
''Машина времени''
 +
 
 +
{{#ev:youtube|0Cnfrg5eh28&amp;feature=related}}
'''6. Архітектура'''  
'''6. Архітектура'''  
Строка 135: Строка 157:
В архітектурі завжди поєднуються два елементи – суто мистецький і прагматичний. Будівлі покликані прикрашати міста й села, задовольняти матеріальні потреби людей. Крім того, архітектура може використовуватись і для досягнення якихось ідеологічних цілей. Так, після перемоги над Німеччиною радянське керівництво увіковічнило цю подію в архітектурі. Наприкінці 40 х – у 50-х роках у Москві були зведені помпезні тріумфальні висотні будинки. Найвідоміший з них – Московський університет. За прикладом СРСР парадні будівлі споруджувались і в інших соціалістичних країнах. Їхні фасади були перенасичені прикрасами, через що створювалось враження відсутності у їхніх авторів хорошого смаку.  
В архітектурі завжди поєднуються два елементи – суто мистецький і прагматичний. Будівлі покликані прикрашати міста й села, задовольняти матеріальні потреби людей. Крім того, архітектура може використовуватись і для досягнення якихось ідеологічних цілей. Так, після перемоги над Німеччиною радянське керівництво увіковічнило цю подію в архітектурі. Наприкінці 40 х – у 50-х роках у Москві були зведені помпезні тріумфальні висотні будинки. Найвідоміший з них – Московський університет. За прикладом СРСР парадні будівлі споруджувались і в інших соціалістичних країнах. Їхні фасади були перенасичені прикрасами, через що створювалось враження відсутності у їхніх авторів хорошого смаку.  
-
Тим часом європейські зодчі пішли шляхом розвитку так званої "нової архітектури". Для неї характерні раціональність, чіткість форм і ліній, застосування нових технічних конструкцій, таких матеріалів, як бетон, метал, скло. Проте недоліками "нової архітектури" були універсальність, однотипність, схожість будинків. Проти такої тенденції виступили представники національних архітектурних шкіл.  
+
Тим часом європейські зодчі пішли шляхом розвитку так званої "нової архітектури". Для неї характерні раціональність, чіткість форм і ліній, застосування нових технічних конструкцій, таких матеріалів, як бетон, метал, скло. Проте недоліками "нової архітектури" були [[«Ельдорадо»._Універсальність_моделі_тоталітарної_системи|універсальність]], однотипність, схожість будинків. Проти такої тенденції виступили представники національних архітектурних шкіл.  
 +
 
 +
[[Image:Будинок Оскара Німейєра.jpeg|300px|будинок Оскара Німейєра]]
 +
 
 +
''будинок Оскара Німейєра''
Спроби поєднати кращі світові надбання з національними особливостями яскраво проявились у творчості видатного бразильського архітектора Оскара Німейєра.  
Спроби поєднати кращі світові надбання з національними особливостями яскраво проявились у творчості видатного бразильського архітектора Оскара Німейєра.  
-
http://www.youtube.com/watch?v=2FcIKS1u-5k&amp;playnext=1&amp;list=PLA80549E2EBD77B5A  
+
{{#ev:youtube|2FcIKS1u-5k&amp;playnext=1&amp;list=PLA80549E2EBD77B5A}}
Французькі архітектори здійснили сміливі проекти, що поєднали споруди минулих часів з сучасними архітектурними можливостями.  
Французькі архітектори здійснили сміливі проекти, що поєднали споруди минулих часів з сучасними архітектурними можливостями.  
Строка 145: Строка 171:
Нинішня індустрія дає змогу архітекторам здійснювати найсміливіші фантазії. У спорудах поєднуються прямі і гнуті лінії, надзвичайної форми конструкції. З’являються будівлі у вигляді трапецій, кулеподібні.  
Нинішня індустрія дає змогу архітекторам здійснювати найсміливіші фантазії. У спорудах поєднуються прямі і гнуті лінії, надзвичайної форми конструкції. З’являються будівлі у вигляді трапецій, кулеподібні.  
-
Ще одним напрямком в архітектурі повоєнного часу стала органічна архітектура. її ідеолог, американський архітектор Франк Ллойд Райт, проповідує зв'язок із природою, звернення до людської індивідуальності. Одним із прикладів органічної архітектури є будинок Сіднейської опери в столиці Австралії. Його ж архітектор, датчанин Йорг Утцон, пояснює, що був натхненний вітрилами яхт у порту Сіднея, а ще — храмовими спорудами майя та ацтеків у Мексиці.  
+
Ще одним напрямком в [[Архітектурний_образ|архітектурі]] повоєнного часу стала органічна архітектура. її ідеолог, американський архітектор Франк Ллойд Райт, проповідує зв'язок із природою, звернення до людської індивідуальності. Одним із прикладів органічної архітектури є будинок Сіднейської опери в столиці Австралії. Його ж архітектор, датчанин Йорг Утцон, пояснює, що був натхненний вітрилами яхт у порту Сіднея, а ще — храмовими спорудами майя та ацтеків у Мексиці.  
 +
 
 +
[[Image:Дом-над-Водопадом. Фрэнк Ллойд Райт.jpeg|300px|Дом-над-Водопадом. Фрэнк Ллойд Райт]]
 +
 
 +
''Дом-над-Водопадом. Фрэнк Ллойд Райт''
Найвидатніший архітектор XX ст. Ле Корбюзьє прагнув зблизити та об'єднати сильні риси функціоналізму та органічної архітектури (житловий будинок у Марселі, капела Нотр-Дам дю О в Роніні).  
Найвидатніший архітектор XX ст. Ле Корбюзьє прагнув зблизити та об'єднати сильні риси функціоналізму та органічної архітектури (житловий будинок у Марселі, капела Нотр-Дам дю О в Роніні).  
-
Нині архітектори продовжують шукати досконаліші форми, які б гармоніювали з природою.<br>  
+
Нині архітектори продовжують шукати досконаліші форми, які б гармоніювали з [[Тема_62._У_гармонії_з_природою|природою]].<br>  
-
=== Підсумки: ===
+
=== Підсумки: ===
Закінчення "холодної війни" і оздоровлення міжнародного життя мали позитивний вплив на духовне життя суспільства. Світ, нарешті, прийшов до розуміння пріоритету загальнолюдських цінностей. Відкрились перспективи культурного співробітництва.  
Закінчення "холодної війни" і оздоровлення міжнародного життя мали позитивний вплив на духовне життя суспільства. Світ, нарешті, прийшов до розуміння пріоритету загальнолюдських цінностей. Відкрились перспективи культурного співробітництва.  
Строка 157: Строка 187:
Демократичні революції у країнах з тоталітарними і авторитарними режимами дали поштовх небувалому розвитку культури. Почали розвиватися різні школи і напрямки.  
Демократичні революції у країнах з тоталітарними і авторитарними режимами дали поштовх небувалому розвитку культури. Почали розвиватися різні школи і напрямки.  
-
Водночас у сучасній культурі простежуються тривожні тенденції. Національні культури без державної підтримки не витримують конкуренції з масовою культурою.&nbsp;  
+
Водночас у сучасній культурі простежуються тривожні [[Основні_тенденції_соціально-економічного_і_політичного_розвитку_країн_Центральної_та_Східної_Європи|тенденції]]. Національні культури без державної підтримки не витримують конкуренції з масовою культурою.&nbsp;  
-
=== Питання для обговорення у групі ===
+
=== Питання для обговорення у групі ===
1. Які течії в образотворчому мистецтві здаються вам найбільш перспективними і чому?  
1. Які течії в образотворчому мистецтві здаються вам найбільш перспективними і чому?  
Строка 167: Строка 197:
3. Які музичні напрями та стилі, на вашу думку, найбільш подобаються публіці?<br>  
3. Які музичні напрями та стилі, на вашу думку, найбільш подобаються публіці?<br>  
-
=== Запитання та завдання: ===
+
=== ''Запитання та завдання:'' ===
-
1. Які напрями переважали в образотворчому мистецтві другої половини XX ст.?  
+
''1. Які напрями переважали в образотворчому мистецтві другої половини XX ст.?''
-
2. Кого вважають королем рок-н-ролу?  
+
''2. Кого вважають королем рок-н-ролу?''
-
3. Назвіть імена найбільш відомих естрадних співаків останніх десятиріч.  
+
''3. Назвіть імена найбільш відомих естрадних співаків останніх десятиріч.''
-
4. Кого вважають найвідомішим архітектором XX ст.?  
+
''4. Кого вважають найвідомішим архітектором XX ст.?''
-
5. Хто з радянських письменників мусив покинути Батьківщину і переселитися на Захід?  
+
''5. Хто з радянських письменників мусив покинути Батьківщину і переселитися на Захід?''
-
6. Які основні проблеми хвилювали письменників у повоєнний час?  
+
''6. Які основні проблеми хвилювали письменників у повоєнний час?''
<br>  
<br>  
Строка 185: Строка 215:
'''Список використаної літератури:'''  
'''Список використаної літератури:'''  
-
1.За основу взятий &nbsp;тематичний план вчителя історії м.Луцька ЗОШ №1 Супрун Л.С  
+
1.За основу взятий &nbsp;тематичний план вчителя історії м.Луцька ЗОШ №1 Супрун Л.С.
2.За основу взятий урок з Всесвітньої історії Яковлева Дениса Александровича (Росія)&nbsp;  
2.За основу взятий урок з Всесвітньої історії Яковлева Дениса Александровича (Росія)&nbsp;  
-
3.Ладиченко Т.В., Осмоловський С.О. Всесвітня історія 2010 рік&nbsp;  
+
3.Ладиченко Т.В., Осмоловський С.О. Всесвітня історія. - 2010 рік&nbsp;  
-
4.Щупак І.Я., Морозова Л.В. Всесвітня історія 2010 рік&nbsp;  
+
4.Щупак І.Я., Морозова Л.В. [[Всесвітня_історія_7_клас._Повні_уроки|Всесвітня історія]]. - 2010 рік&nbsp;  
-
5.П.Б. Полянський &nbsp;Всесвітня історія 10 клас 2010 рік  
+
5.П.Б. Полянський &nbsp;Всесвітня історія. - 10 клас 2010 рік  
-
6.Рожик М.Є , Ерстенюк М.І., Пасічник М С., Сухий О М., Федик 1. Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи 2010 рік  
+
6.Рожик М.Є , Ерстенюк М.І., Пасічник М С., Сухий О М., Федик 1. Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи. - 2010 рік  
-
8.Е. Хобсбаум Вік крайнощів: Історія світу, 1914-1991 2009 рік  
+
8.Е. Хобсбаум Вік крайнощів: Історія світу, 1914-1991. - 2009 рік  
-
9.В.П. Газін, С. А. Копілов. Новітня історія країн Європи та Америки, Київ, 2004  
+
9.В.П. Газін, С. А. Копілов. Новітня історія країн Європи та Америки. - Київ, 2004.
<br>  
<br>  
-
Скомпоновано та відредактовано Муха О.  
+
''Скомпоновано та відредактовано Муха О.''
-
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].  
+
----
 +
 
 +
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
 +
 
 +
Супрун Л.С.
 +
 
 +
Муха О.
 +
 
 +
Король Б.Ю.  
 +
 
 +
----
 +
 
 +
<br>
-
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].  
+
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
[[Category:Всесвітня_історія_11_клас]]
[[Category:Всесвітня_історія_11_клас]]

Текущая версия на 21:38, 31 августа 2012

Гіпермаркет Знань>>Історія всесвітня>>Всесвітня історія 11 клас>>Всесвітня історія 11 клас. Повні уроки>> Всесвітня історія: Література та мистецтво.Повні уроки


Содержание

Тема

            Література та мистецтво

Мета:

    Описати  напрямки розвитку культури, особливості, причини, рушійну силу змін.

Задача уроку:

                    Сформувати в учнів поняття про світову культуру, її вплив на свідомість людства, масовий контроль та маніпуляцію.

Структура уроку

1. Викладка нового матеріалу

2. Підсумки

3. Домашнє завдання

4. Теми для обговорення у групі

5. Основні дати та терміни

Хід уроку

1. Опитування домашнього завдання

2.  Вивчення нового матеріалу. Бесіда. Розповідь. Читання матеріалу класом. Перегляд відео.

3. Дискусія, робота  по групам

4. Домашнє завдання 


1. Розвиток літератури

Віхами художнього осмислення фронтової війни стали післявоєнні романи німецьких авторів А.Зегерс, В.Бределя, Е.-М.Ремарка, Б.Апіца. Долі обдурених нацистською пропагандою, мораль фізично покаліченого покоління були головною темою творів письменника Г.Бьолля і скульптора Фріца Кремера. Останній створив немало скульптурних композицій, передаючи почуття і силу духу в’язнів концтаборів.

Бурхливі події ХХ ст. дали багатьом письменникам привід до історичних паралелей. Ролі насильства в історії, видатної особи і народу, долі творчої інтелігенції у переломні епохи присвячено твори Ліона Фейхтвангера (1884-1958) "Лисиці у винограднику", "Мудрість дивака", "Гойя". 

У 50-х роках у літературі з’являються "розгнівані молоді люди" – англійські письменники К.Еміс, Д.Уейт, Д.Осборн та ін. Їх твори відрізнялись антифашистською спрямованістю, переживанням за долю молоді, презирством до респектабельності й фальші. Вони відстоювали свободу особи та її право на самовираження. "Розгнівані" й американські "бітники" стали ідейними попередниками рок-руху.

Гірка правда про війни у Індокитаї і Алжирі представлена в романах П.Курдата і А.Стіля, у кінострічці О.Стоуна "Взвод". Злочинна діяльність спецслужб відображена в романах Грема Гріна (1904-1990) "Тихий американець", "Наша людина у Гавані", у кінострічках Д.Даміані і С.Поллака.


2. Образотворче мистецтво


У мистецтві соціалістичного реалізму є немало досягнень. В СРСР кінорежисер С.Герасимов, письменник А.Платонов, художник Д.Шмаринов створили низку талановитих творів. Визнання отримала творчість французького письменника Л.Арагона (1897-1980). Його роман "Пристрасний тиждень" (1958) історично і психологічно правдиво зображує митця під час "ста днів" Наполеона, тиждень важких роздумів і хитань, принципових рішень про сутність свого життя як офіцера, громадянина, людини, митця. У літературі Радянського Союзу популярністю користувались твори М.Шолохова, О.Гончара, Ч.Айтматова.


Продовжував свої пошуки іспанський художник Сальвадор Далі. У його творах відображаються потаємні закутки людського розуму. Більшість його образів нагадують химер з людськими рисами. Реальні люди на картинах зображувались нам у вигаданому середовищі. Його картини збуджують думку і змушують замислитись над філософськими проблемами людства.


Неореализм. Ренато Гуттузо

Неореализм. Ренато Гуттузо

Глибокий слід у мистецтві залишили художники-комуністи Ренато Гуттузо і Андре Фужерон, які втілили в живопису принципи неореалізму. Всесвітньо відомими стали малюнки Херлуфа Бідструпа і Жана Еффеля, які працювали в жанрі коміксу, надавши йому гуманістичного і політичного забарвлення.

Херлуфа Бідструпа

Херлуфа Бідструпа

робота Андре Фужерон

робота Андре Фужерон

Після війни образотворче мистецтво розвивалось двома напрямками.

Прихильники реалізму продовжували вважати, що завдання мистецтва полягає у створенні таких образів, які б легко впізнавалися людиною, були їй доступними і зрозумілими. Вони почали шукати нових засобів впливу на внутрішній світ людини.

В той же час спалахнув загальний інтерес до напрямку, який здобув назву абстракціонізму. Якщо в реалізмі в центрі твору є людина, предмети, що її оточують, природа, то в абстракціонізмі митець прагне висловити свої почуття, думки, поривання через образи, що їх неможливо зустріти в реальному світі. Тобто митці абстрагувались (відчужувались, відходили) від світу речей і жили в своєму окремому світі. Це міг бути світ кольорових плям, геометричних фігур, переплетених ліній.

Піднесення після війни демократичного руху сприяло виникненню різновиду критичного реалізму – неореалізму. Його засновниками були італійські кінорежисери Р.Росселіні, Де Сантіс, Л.Вісконті, М.Антоніоні. Неореалізм поставив за мету показати "розгримоване життя", розгорнувши перед глядачами панораму життя нетрів, озлоблених злиднями людей, боротьбу за соціальну справедливість. Особливістю їхнього методу була точна передача деталей, залучення непрофесійних акторів, використання народної мови і місцевих діалектів. Це зближувало художнє кіно з документальним.

Принципи неореалізму мали значний вплив на світовий кінематограф, який творчо був використаний у кінострічках Стенлі Крамера (США), Акіри Куросави (Японія), Анджея Вайди (Польща), Олексія Германа (СРСР).

Неореалізм проник в образотворче мистецтво (Р.Гуттузо, А.Фужерон, Е.Уайет) і в літературу (Е. де Філіппо, М.Міллер, Д.Олдрідж).

 

3. Театральне мистецтво

У другій половині ХХ ст. загальною рисою театрального мистецтва стало захоплення соціальною і політичною проблематикою.

Етапом розвитку театрального мистецтва став епічний театр Бертольда Брехта (1898-1956). У своїй творчості він змушував глядача аналізувати те, що відбувається на сцені. Увага приверталась не до розв’язки, а до ходу подій. Для цього застосовувався ефект "відчуження": розгляд загальновідомих істин з нетрадиційної точки зору, звернення до залу, виконання пісень, не пов’язаних з сюжетом, чергування віршів і прози, діалогів і пісень, заміна декорації при відкритій завісі, використання масок. В Англії "література розгніваних" прямо увійшла в театр через творчість Дж.Осборна, Шійли Ділені, Брендана Біена та інших. Театр цього напрямку відзначався непримиренністю до суспільного лицемірства, подвійної моралі, крайнього індивідуалізму.

У Західній Європі пропагував критичний напрям так званий "театр абсурду" (Семюель Беккет, ірландський драматург, Ежен Іонеско, французький драматург). Головна ідея творів – безглуздя навколишнього світу, який може лише породжувати хаос, страх, нерозумні вчинки людей – від відчаю до бунту.

У післявоєнні роки розвивалась "документальна драма", яка зосередила увагу на подіях німецької історії періоду зародження нацизму.

Не дивлячись на ідеологічний тиск, розвивалось театральне мистецтво в СРСР. "Театр на Таганці" став одним з осередків духовного дисидентства.

Театр на Таганці

Театр на Таганці


4. Музика

Як і в образотворчому мистецтві, у музиці існують два головних напрями – класичний і модерністський. У СРСР і соціалістичних країнах переважав класичний напрям. Це з одного боку, було позитивним, тому що формувались музичні смаки, поширювалась класична музика. З іншого боку, це викликало протест і нігілізм, особливо у молоді.

У повоєнні роки сформувалось сузір’я видатних композиторів, виконавців, співаків. Серед них російські композитори Сергій Прокоф’єв, Родіон Щедрін, Артур Шнітке, американські Леонард Бернстайн, Джан Карло Менотті.

Вершин мистецтва досягли піаністи Давид Горовіц та Ван Кліберн (США), Святослав Ріхтер (Росія), скрипаль Павло Коган,  співаки Лучано Паваротті (Італія), Маріо Ланца (США), Євгенія Мірошниченко, Анатолій Солов’яненко (Україна) та багато інших.

 

5. Рок-рух


Elvis Presley (Элвис Пресли

Elvis Presley (Элвис Пресли

Ролінг Стоунз

Ролінг Стоунз

Феноменом художнього життя 60-х років став рок-рух, який сформувався у Англії і США, а згодом охопив весь світ. Вийшовши з надр масової культури, творці року – Елвіс Преслі, групи "Бітлз", "Ролінг Стоунз" та інші виконавці – порвали з нею, висловивши стихійний протест молоді соціальній невлаштованості, війнам, мілітаризму, расовій дискримінації. Тексти пісень були відверті, їх образ підкреслено демократичним, а їхня поведінка кидала виклик нормам моралі. Музичне дарування виконавців, підвищені звуки, ритмічні мелодії викликали захоплення, перетворювались на силу, здатну об’єднати молодь.


Творчість легендарної групи "Бітлз" у зародковій формі містила ідейні й стильові напрямки року, які згодом склалися у самостійні течії. Їхні пісні стали неофіційними гімнами молоді. День народження і день трагічної загибелі Джона Леннона відзначаються молоддю багатьох країн світу.

Бітлз

Бітлз

Рок зв’язаний з передовими рухами. Міжнародний рок-фестиваль 1968 р. засудив війну у В’єтнамі. З того часу стали популярними фестивалі "Рок проти…" (расизму, мілітаризму, наркоманії).

Рок-музиканти проводили екологічні й благодійницькі акції.

Неоднорідність рок-руху дозволила бізнесу вихолостити бунтарство багатьох груп і використати їх у комерційних цілях, повернувши рок у лоно масової культури.

У Радянському Союзі рок-музика набула розповсюдження в 60-х роках. Вона таврувалась офіційною ідеологією як прояв буржуазної культури. Тому рок-музика існувала напівлегально, іноді підпільно. Поступово рок-музиці вдалось вийти на широку аудиторію. Лідерами радянського року стали групи "Машина времени", "Аквариум", "ДДТ", "Кино" й інші. З часом рок став не лише музикою, а й стилем життя і мислення молоді. Він характеризується відкритістю, внутрішньою і зовнішньою свободою, пацифізмом, нетерпінням тоталітаризму, презирством до цінностей "ситого" суспільства.

Машина времени

Машина времени


6. Архітектура

В архітектурі завжди поєднуються два елементи – суто мистецький і прагматичний. Будівлі покликані прикрашати міста й села, задовольняти матеріальні потреби людей. Крім того, архітектура може використовуватись і для досягнення якихось ідеологічних цілей. Так, після перемоги над Німеччиною радянське керівництво увіковічнило цю подію в архітектурі. Наприкінці 40 х – у 50-х роках у Москві були зведені помпезні тріумфальні висотні будинки. Найвідоміший з них – Московський університет. За прикладом СРСР парадні будівлі споруджувались і в інших соціалістичних країнах. Їхні фасади були перенасичені прикрасами, через що створювалось враження відсутності у їхніх авторів хорошого смаку.

Тим часом європейські зодчі пішли шляхом розвитку так званої "нової архітектури". Для неї характерні раціональність, чіткість форм і ліній, застосування нових технічних конструкцій, таких матеріалів, як бетон, метал, скло. Проте недоліками "нової архітектури" були універсальність, однотипність, схожість будинків. Проти такої тенденції виступили представники національних архітектурних шкіл.

будинок Оскара Німейєра

будинок Оскара Німейєра

Спроби поєднати кращі світові надбання з національними особливостями яскраво проявились у творчості видатного бразильського архітектора Оскара Німейєра.


Французькі архітектори здійснили сміливі проекти, що поєднали споруди минулих часів з сучасними архітектурними можливостями.

Нинішня індустрія дає змогу архітекторам здійснювати найсміливіші фантазії. У спорудах поєднуються прямі і гнуті лінії, надзвичайної форми конструкції. З’являються будівлі у вигляді трапецій, кулеподібні.

Ще одним напрямком в архітектурі повоєнного часу стала органічна архітектура. її ідеолог, американський архітектор Франк Ллойд Райт, проповідує зв'язок із природою, звернення до людської індивідуальності. Одним із прикладів органічної архітектури є будинок Сіднейської опери в столиці Австралії. Його ж архітектор, датчанин Йорг Утцон, пояснює, що був натхненний вітрилами яхт у порту Сіднея, а ще — храмовими спорудами майя та ацтеків у Мексиці.

Дом-над-Водопадом. Фрэнк Ллойд Райт

Дом-над-Водопадом. Фрэнк Ллойд Райт

Найвидатніший архітектор XX ст. Ле Корбюзьє прагнув зблизити та об'єднати сильні риси функціоналізму та органічної архітектури (житловий будинок у Марселі, капела Нотр-Дам дю О в Роніні).

Нині архітектори продовжують шукати досконаліші форми, які б гармоніювали з природою.

Підсумки:

Закінчення "холодної війни" і оздоровлення міжнародного життя мали позитивний вплив на духовне життя суспільства. Світ, нарешті, прийшов до розуміння пріоритету загальнолюдських цінностей. Відкрились перспективи культурного співробітництва.

Демократичні революції у країнах з тоталітарними і авторитарними режимами дали поштовх небувалому розвитку культури. Почали розвиватися різні школи і напрямки.

Водночас у сучасній культурі простежуються тривожні тенденції. Національні культури без державної підтримки не витримують конкуренції з масовою культурою. 

Питання для обговорення у групі

1. Які течії в образотворчому мистецтві здаються вам найбільш перспективними і чому?

2. Дайте поради сучасним театральним режисерам: як зацікавити публіку і залучити її до театральних залів?

3. Які музичні напрями та стилі, на вашу думку, найбільш подобаються публіці?

Запитання та завдання:

1. Які напрями переважали в образотворчому мистецтві другої половини XX ст.?

2. Кого вважають королем рок-н-ролу?

3. Назвіть імена найбільш відомих естрадних співаків останніх десятиріч.

4. Кого вважають найвідомішим архітектором XX ст.?

5. Хто з радянських письменників мусив покинути Батьківщину і переселитися на Захід?

6. Які основні проблеми хвилювали письменників у повоєнний час?


Список використаної літератури:

1.За основу взятий  тематичний план вчителя історії м.Луцька ЗОШ №1 Супрун Л.С.

2.За основу взятий урок з Всесвітньої історії Яковлева Дениса Александровича (Росія) 

3.Ладиченко Т.В., Осмоловський С.О. Всесвітня історія. - 2010 рік 

4.Щупак І.Я., Морозова Л.В. Всесвітня історія. - 2010 рік 

5.П.Б. Полянський  Всесвітня історія. - 10 клас 2010 рік

6.Рожик М.Є , Ерстенюк М.І., Пасічник М С., Сухий О М., Федик 1. Бірюльов І.М. Всесвітня історія. Частина перша. Нові часи. - 2010 рік

8.Е. Хобсбаум Вік крайнощів: Історія світу, 1914-1991. - 2009 рік

9.В.П. Газін, С. А. Копілов. Новітня історія країн Європи та Америки. - Київ, 2004.


Скомпоновано та відредактовано Муха О.


Над уроком працювали

Супрун Л.С.

Муха О.

Король Б.Ю.



Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Всесвітня історія > Всесвітня історія 11 клас